اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کردستان خواستار شد

ایجاد بسترهای لازم توسعه صنعت گردشگری در کرستان

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کردستان بر ایجاد بسترهای لازم توسعه صنعت گردشگری در کرستان تأکید کرد.

ایجاد بسترهای لازم توسعه صنعت گردشگری در کرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هوشنگ جواهری شامگاه یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانگردی و تجلیل از فعالان این عرصه در سنندج، اظهار کرد: چند سال است که در زمینه صنعت گردشگری شاهد یک رویکرد جدید در سطح کشور و استان هستیم.

وی ادامه داد: رشد قابل توجه صنعت گردشگری هم از لحاظ کمی و کیفی به صورت محسوس قابل لمس است.

به گفته جواهری، ورود بیش از 9 میلیون مسافر طی 6 ماهه اول امسال به استان به این معنی است که کردستان به عنوان مقصد گردشگری در سبد گردشگری مردم ایران قرار گرفته است.

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کردستان تصریح کرد: تلاش‌های زیادی در راستای معرفی و رسیدن استان به این موقعیت از سوی مسئولین انجام شده است.

جواهری با بیان اینکه در گذشته به خاطر اقدامات ضدانقلاب و توطئه‌های استکبار ذهنیت خوبی نسبت به کردستان در کشور وجود نداشت، بیان کرد: امروزه کردستان ما به جایی رسیده‌ است که میلیون‌ها مسافر بدون کوچکترین دغدغه‌ای در ایام مختلف وارد کردستان می‌شوند.

وی، وجود امنیت پایدار در سایه تلاش‌های نیروهای نظامی و انتظامی را مهم‌ترین عامل ورود این میزان مسافر به استان عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی درست از ظرفیتی که برای استان ایجاد شده بهترین بهره را برد.

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کردستان، داشتن برنامه برای استفاده از ظرفیت گردشگران را ضروری دانست و تصریح کرد: تلاش در راستای افزایش تعداد گردشگران پایدار که موجب درآمدزایی برای استان می‌شوند باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته جواهری، خوشبختانه کردستان به دلیل ارتباطی که با کشور عراق دارد امروزه به عنوان یکی از ظرفیت‌های گردشگری شمال عراق مطرح است.

وی بر تلاش بیش از پیش در راستای تبدیل گردشگران داخلی به توریست‌های پایدار تاکید کرد و گفت: ایجاد بسترهای مناسب به منظور تقویت ورود گردشگران عراقی با توجه به درآمدزایی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گفته نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کردستان، صنعت گردشگری و توریست کاتالیزوری برای توسعه استان است که باید به صورت ویژه مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

جواهری تصریح کرد: خوشبختانه پکیج گردشگری ایران بعد از سال‌ها در سبد گردشگری گردشگران عراقی قرار گرفته است و این مهم می‌تواند نقش بسزایی در توسعه بیش از پیش استان کردستان داشته باشد.

وی با اشاره به میزان سودآوری گردشگران عراقی در استان تصریح کرد: بر اساس محاسبه برای ایجاد هر فرصت شغلی در استان 10 میلیون تومان نیاز است که با ورود 3 گردشگر عراقی این هزینه تامین می‌شود.

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کردستان، توجه به زیرساخت‌ها را مهم‌ترین عامل در افزایش و توسعه گردشگری در استان خواند و گفت: به منظور فراهم نمودن شرایط مطلوب گردشگری افزایش تعداد مراکز اقامتی باید به صورت ویژه در دستور کار مسئولین قرار گیرد.

به گفته جواهری، بهبود وضعیت راه‌های استان، افزایش پروازهای داخلی و خارجی، ایجاد سایت‌های تفریحی، ایجاد فضای کسب و کار سالم با رعایت حقوق یکدیگر، آماده‌سازی سایت تفریحی و حمایت دولت از دفاتر خدماتی مسافرتی از دیگر نیازهای استان در راستای توسعه گردشگری است.

نایب رئیس انجمن دفاتر مسافرتی کردستان در پایان اعطای تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی با هدف ارتقا امکانات و  آموزش نیروهای انسانی مرتبط با حوزه گردشگری را از دیگر نیازها در این حوزه برشمرد.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول