اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خبر داد

ثبت ملی 811 اثر میراث فرهنگی در کردستان/ شناسایی 35 منطقه گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به وجود یک‌هزار و 800 اثر میراث فرهنگی در این استان گفت: تاکنون 811 اثر از این تعداد ثبت ملی شده است.

ثبت ملی 811 اثر میراث فرهنگی در کردستان/ شناسایی 35 منطقه گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته جهانگردی که در خانه کرد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کردستان در زمینه گردشگری یکی از استان‌های سرآمد در کشور است.

وی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های طبیعی، نعمت‌های خدادادی در کنار دسترنج مردم، این استان را در طول تاریخ به عنوان یکی از استان‌های گردش‌پذیر مورد توجه قرار داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار و 800 اثر فرهنگی در این استان اظهار کرد: تاکنون 811 از این تعداد تا کنون ثبت ملی شده‌ است.

به گفته میمنت‌آبادی، در کنار وجود نعمت‌های خدادادی مثل دریاچه زریوار، چشمه باباگرگر، منطقه اورامان و سایر نقاط، دسترنج هنرمندان استان نام کردستان را برای همیشه در تاریخ ماندگار کرده است.

وی افزود: بی‌نظیرترین حجاری‌های دست‌ساز در این استان قرار دارد که در کمتر جای این کشور دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه وجود مساجد و بناهای تاریخی نیز کردستان جزو استان‌های برتر کشور است، بیان کرد: در زمینه نگهداری این آثار این استان بسیار موفق عمل کرده است.

وجود 35 رشته صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از فعال بودن 35 رشته صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: 20 رشته از این تعداد منحصر به خود استان است.

به گفته میمنت‌آبادی، از ابتدای سال گذشته تاکنون 9 اثر صنایع دستی استان ثبت جهانی شده و در عرصه رقابت‌های دنیا به عنوان ابزاری برای معرفی استان مطرح است.

ورود 9 میلیون مسافر به کردستان

وی از ورود بیش از 9 میلیون مسافر از ابتدای امسال تاکنون به این استان خبر داد و گفت: از نظر ورود مسافر 9 درصد و در زمینه اسکان نیز 14 درصد نسبت به مدت زمان مشابه رشد داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: بدون شک ورود این میزان مسافر به استان در کنار تلاش‌های ستاد تسهیلات حاصل مهمان‌نوازی مردم است.

میمنت‌آبادی از فعالیت بیش از دو هزار نفر به‌صورت مستقیم در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان خبر داد و گفت: سرمایه‌دارانی در استان داریم که بیش از 10 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در پایان به شناسایی 35 منطقه گردشگری در این استان خبر داد و گفت: این مناطق آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

انتهای پیام/79002/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول