اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان:

اصفهان نیازمند 80 جایگاه سوخت تک‌منظوره است

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان گفت: در شرایط فعلی کلان‌شهر اصفهان به احداث و راه‌ندازی 80 جایگاه سوخت CNG تک‌منظوره نیاز دارد.

اصفهان نیازمند 80 جایگاه سوخت تک‌منظوره است

جمشید جمشیدیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در راستای توسعه جایگاه‌های سوخت CNG در سطح شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها فعالیت کند، اظهار کرد: در حال حاضر قیمت زمین‌ها در شهر‌های بزرگ و کلان‌شهر‌ها بالا بوده و کارمزد مشخص شده برای جایگاه‌های سوخت نیز پایین است.

وی با بیان اینکه وجود این عوامل سبب عدم استقبال بخش‌های خصوصی از راه‌اندازی و توسعه جایگاه‌های سوخت CNG نداشته باشند، اضافه کرد: در حال حاضر 18 جایگاه سوخت CNG تک‌منظوره در کلان‌شهر اصفهان راه‌اندازی شده است.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه 120 هزار دستگاه خودروی گاز‌سوز در سطح شهر اصفهان وجود دارد، تصریح کرد: روزانه دو هزار و 500 دستگاه خودروی گاز‌سوز در هر یک از جایگاه‌های سوخت CNG سرویس‌دهی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل محدود بودن جایگاه‌های CNG موجود در سطح شهر و وجود 120 هزار خودروی گاز‌سوز این جایگاه‌ها زمانی برای استراحت ندارند، ادامه داد: دستگاه‌ها باید به ازای هر 16 ساعت کار هشت ساعت استراحت کنند و در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

جمشیدیان با بیان اینکه عدم وجود زمان استراحت برای دستگاه‌های سوخت گاز در جایگاه‌های CNG سبب استهلاک و فرسودگی تجهیزات این دستگاه‌ها شده است، تاکید کرد: براساس نرخ استاندار جهانی به ازای هر یک‌هزار و 200 تا یک‌هزار و 500 دستگاه خودروی گاز‌سوز باید یک دستگاه سوخت CNG تک‌منظوره وجود داشته باشد.

وی به تعداد جایگاه‌های سوخت تک‌منظوره مورد نیاز در اصفهان اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی کلان‌شهر اصفهان به احداث و راه‌ اندازی 80 جایگاه سوخت CNG تک‌منظوره نیاز دارد.

رئیس ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو شهرداری اصفهان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی را متولی احداث و توسعه جایگاه‌های سوخت CNG دانست و گفت: تاکنون شهرداری اصفهان همکاری‌های لازم را برای احداث جایگاه‌های سوخت CNGدر سطح شهر انجام داده است، اما سایر مجموعه‌ها نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مسئولان بالا‌دستی باید کارمزد جایگاه‌های سوخت CNG را به منظور تشویق و ترغیب بخش خصوصی برای فعالیت در زمینه توسعه این جایگاه‌ها افزایش بدهند، اظهار کرد: جایگاه‌داران برای تأمین قطعات مورد نیاز خود برای فعالیت جایگاه‌های سوخت CNG با مشکلات بسیاری مواجه هستند و این افراد باید هزینه‌های بالایی را پرداخت کنند.

جمشیدیان با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در فاز دوم 20 زمین دیگر را برای توسعه جایگاه‌های سوخت CNG جا‌نمایی کرده است، ادامه داد: اما بخش خصوصی باید برای راه‌اندازی این جایگاه‌ها وارد شود.

انتهای پیام/63004/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول