اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد

غربال‌گری شنوایی 11 هزار نوزاد در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری حدود 11 هزار نوزاد در استان کرمانشاه غربال‌گری شنوایی شده‌اند.

غربال‌گری شنوایی 11 هزار نوزاد در کرمانشاه

عبدالرضا میرزائیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: برنامه غربال‌گری و مداخله به‌هنگام نوزادان و شیرخواران از سال 78 در سراسر کشور اجرا شده و هدف از این برنامه، شناسایی و غربال‌گری نوزادان و شیرخوارانی است که تا قبل از یک‌ماهگی، کم‌شنوایی و یا ناشنوایی آن‌ها تشخیص داده شود.

میرزائیان تصریح کرد: درمان کودکان تا پیش از 6 سالگی از اهداف برنامه‌های غربال‌گری است و در 6 ماهه نخست سال‌جاری حدود 11 هزار نوزاد در استان کرمانشاه غربال‌گری شنوایی شده‌اند که در بین آن‌ها 30 نوزاد ناشنوا و کم‌شنوا شناسایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 9 مرکز غربال‌گری شنوایی در استان کرمانشاه وجود دارد و حدود چهار هزار ناشنوا شناسایی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در استان کرمانشاه یک‌هزار و 247 معلول شنوایی خیلی شدید، دو هزار و 266 معلول شنوایی شدید، 790 معلول شنوایی متوسط و 127 معلول شنوایی خفیف شناسایی شده است.

*تحویل 400 سمعک و کاشت حلزون 13 نفر

میرزائیان عنوان کرد: مددجویان ناشنوا و کم‌شنوا در سازمان بهزیستی از همه خدمات قابل ارائه در سازمان بهره‌مند می‌شوند و فقط از مستمری مطابق دستورالعمل نمی‌توانند بهره‌مند شوند.

وی این خدمات را شامل تحویل وسایل کمک توانبخشی، سمعک، باطری سمعک، کمک هزینه تعمیر مسکن و درمان، دفترچه بیمه و وام اشتغال‌زایی عنوان کرد.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، امسال به 400 نفر سمعک داده شده و کاشت حلزون 13 نفر نیز انجام شده است.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول