اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد

واگذاری 2 هزار واحد مسکونی به مددجویان در کرمانشاه

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات به کودکان بی‌سرپرست، گفت: یکی از دغدغه‌های مددجویان موضوع مسکن است که تا پایان شهریورماه سال‌جاری در صورت همکاری سایر نهادها، 2 هزار و 240 واحد مسکن تحویل داده می‌شود.

واگذاری 2 هزار واحد مسکونی به مددجویان در کرمانشاه

عبدالرضا میرزائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: بهزیستی متولی ارائه خدمت به آحاد مختلف جامعه است و جامعه‌ هدف بهزیستی شامل معلولان، زنان سرپرست خانوار، افراد در معرض آسیب، سالمندان و معلولان ذهنی است.

وی ادامه داد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جلب مشارکت‌های مردمی و اشتغال مددجویان از جمله اقداماتی است که بهزیستی انجام می‌دهد و حدود 300 هزار نفر در استان کرمانشاه از بهزیستی خدمات مختلفی دریافت می‌کنند.

به گفته میرزائیان، خدماتی همچون مشاوره با هدف ارتقاء سلامت روانی جامعه به صورت تلفنی و حضوری در بهزیستی ارائه می‌شود و در این راستا شماره تلفن 1480 آماده ارائه مشاوره به شهروندان است.

وی با بیان اینکه برقراری ارتباط با خدمات اورژانس اجتماعی از طریق شماره تلفن 123 از اقدامات دیگر بهزیستی است، افزود: بهزیستی به تنهایی متولی پیش‌گیری از اعتیاد نیست و در راستای پیش‌گیری از اعتیاد آموزش‌های لازم در محیط‌‌‌‌های کار، تحصیلی، محلات و ... ارائه کرده است.

وی به مراکز شبانه و روزانه سالمندان اشاره کرد و افزود: دو مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان و پنج مرکز نگهداری از معلولان در استان کرمانشاه وجود دارد و تمام خدمات ارائه شده در مراکز روزانه سالمندان رایگان است.

میرزائیان اعلام کرد: پایگاه‌های سلامت اجتماعی نیز در محلات فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهند و تیم‌های ویزیت در منزل خدمات مختلفی به سالمندان ارائه می‌دهند و مراکز اعتیاد فعالیت‌های علمی و مناسبی انجام می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: به زنان سرپرست خانوار مستمری پرداخت می‌شود و به دانشجویان این خانواده‌ها شهریه نیز داده شده و بیمه زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود و در قالب گروه‌های همیار بستر برای فعالیت اقتصادی این قشر فراهم است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به کودکان بی‌سرپرست، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مددجویان موضوع مسکن است که تا پایان شهریورماه در صورت همکاری سایر نهادهای مرتبط، 2 هزار و 240 واحد تحویل داده می‌شود.

میرزائیان ادامه داد: سفر پر خیر و برکت مقام‌ معظم رهبری به استان کرمانشاه موجب شد پروژه‌های مختلفی در بهزیستی اجرا شود که از جمله می‌توان به ساخت و خرید هفت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و توسعه و تجهیز شیرخوارگاه معتضدی اشاره کرد.

انتهای پیام/2700/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول