اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس شورای فرهنگ عمومی نور:

ارزش‌های دینی در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود

رییس شورای فرهنگ عمومی نور گفت: ارزش‌های دینی و فرهنگی در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود.

ارزش‌های دینی در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با موضوع بررسی اوضاع فرهنگی دانشگاه‌های شهرستان در محل دانشگاه آزاد اسلامی نور برگزار شد ارزش‌های فرهنگی، دینی و ملی را مکمل رشد علمی دانست و خواستار پررنگ‌تر شدن این شاخص‌ها در فضای علمی دانشگاه‌ها شد.

امام جمعه نور بیان داشت: پیشرفت جامعه با رشد متوازن علمی و دینی میسر خواهد بود بنابراین فضای علمی منهای ارزش‌های دینی و فرهنگی بزرگ‌ترین آسیب را به رشد جامعه وارد می‌کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور تصریح کرد: علم همراه با بی‌توجهی به ارزش‌های دینی در درازمدت قطعا مضر است.

وی تاکید کرد: در سال تحصیلی جدید باید تدابیر لازم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای فرهنگی در دانشگاه‌ها از گذشته پررنگ‌تر شود تا اقلیت‌هایی که از لحاظ گفتاری، رفتاری و ظاهر وجود دارند را به حداقل برسانیم.

باقرزاده به روسای دانشگاه‌ها توصیه کرد تا مدیران گروه‌های آموزشی را نسبت به مسائل فرهنگی حساس‌تر کنند که در تمامی دروس مقوله فرهنگ توام و دخیل شود.

امام جمعه نور از مسئولان و استادان دانشگاه‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی فرهنگی برای اوقات فراغت آنان، امتیازاتی هم قائل و به عنوان نمرات درسی محسوب کنند.

وی تشویق دانشجویانی که از چادر به عنوان برترین پوشش و حجاب استفاده می‌کنند را برای ترویج حجاب موثر دانست و افزود: خوب است برای این دسته از دانشجویان هم امتیازاتی به عنوان رعایت شئونات دینی منظور شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور تجمیع خوابگاه‌های دانشجویی و نظارت بر محل‌های اسکان دانشجویی را نیز از نکات مهم در حفظ ارزش‌های دینی در بین دانشجویان عنوان کرد.

انتهای پیام/86023/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول