اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور خدمات رسانی به روستاییان

13 خانه بهداشت روستایی در شرق اهواز فعالیت می‌کنند

مسئول واحد توسعه شبکه مرکز بهداشت شرق اهواز از فعالیت 13 خانه بهداشت روستایی برای خدمات رسانی به روستاییان خبر داد.

13 خانه بهداشت روستایی در شرق اهواز فعالیت می‌کنند

فاطمه موسوی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: 13 خانه بهداشت روستایی در شرق اهواز به روستاییان خدمات رسانی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مناطقی از اهواز جدا و به شهرستان تبدیل شده‌اند هم اکنون جمعیتی بالغ بر 22 هزار نفر در روستا‌ها تحت پوشش خدمات خانه‌های بهداشت قرار دارند.

مسئول واحد توسعه شبکه مرکز بهداشت شرق اهواز تصریح کرد: حدود هر پنج روستا یک خانه بهداشت دارند که در پر جمعیت‌ترین و قابل دسترس‌ترین روستا ساخته شده است.

موسوی‌نیا در ادامه به وظایف خانه بهداشت در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از کارهایی که در این خانه‌ها انجام می‌شود مراقبت از مادر و کودک است.

این مسئول بهداشتی بیان داشت: یکی دیگر از کارهایی که در خانه‌های بهداشت روستایی انجام می‌شود تنظیم خانواده است.

وی در ادامه به بیان دیگر اقداماتی که توسط خانه‌های بهداشت روستایی انجام می‌شود پرداخت و خاطرنشان کرد: رسیدگی و چک کردن بهداشت محیط در روستا‌ها یکی دیگر از اقدامات این خانه‌ها در روستاهای شرق اهواز است.

موسوی‌نیا اضافه کرد: انجام درمان‌های ساده، کنترل بیماری‌ها و بازدید محیطی از خانه‌های روستاییان از دیگر کارهایی است که توسط خانه‌های بهداشت روستایی انجام می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در خانه‌های بهداشت روستایی موارد بیماری‌های سخت را به مراکز بهداشتی ارجاع می‌دهند تا مراحل درمان انجام شود.

به گفته مسئول واحد توسعه شبکه مرکز بهداشت شرق اهواز، هر هفته یک روز پزشک عمومی در خانه‌های بهداشت روستایی حضور می‌یابد و به درمان بیماران می‌پردازد.

انتهای پیام/72010/ن20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول