اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

جاده فرودگاه ساری و هزار راه نرفته

جاده جوادالائمه فرودگاه ساری در حالی به روی مردم و مسافران باز شده است که از ایمنی لازم برخوردار نیست.

جاده فرودگاه ساری و هزار راه نرفته

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، کار طراحی و ساخت جاده جواد الائمه از سال‌های گذشته برای دسترسی سریع تر به فرودگاه مرکز مازندران کلید خورد اما این طرح اکنون پس از گشایش نقایص خود را نشان می‌دهد.

در ساخت این جاده یکی از ابتدایی‌ترین کارهای متداول در همه طرح‌های عمرانی نادیده گرفته شد که همان استعلام و نظرخواهی یا حداقل هماهنگی دستگاه‌های مختلف در زمان طراحی و اجرای طرح‌ها است.

عدم هماهنگی لازم در تهیه طرح اولیه این جاده موجب شد تا پس از افتتاح جاده فوق اداره کل فرودگاه به دلایل فنی و ایمنی اجازه افتتاح آن را ندهد.

دلیل اعلام شده از طرف فرودگاه برای این مخالفت نیز قابل توجه است اینکه می‌گویند «ساخته شدن جاده درست در مقابل باند فرودگاه بین‌المللی موجب به اشتباه افتادن خلبانان خصوصا در زمان پروازهای شبانه می‌شود».

همین دلیل موجب ابتر ماندن این پروژه بزرگ در مازندران شده است.

مشکل دیگر این جاده ایجاد مشکل برای تردد کشاورزان منطقه خصوصا اهالی شهر سورک مرکز شهرستان است که هر چند یک زیر گذر با این هدف ساخته شده است اما باز هم مشکلات باقی است.

این محور مواصلاتی پس از انجام عملیات زیر‌سازی و آسفالت در سال‌های گذشته به دلیل مخاطراتی که ممکن بود برای فرودگاه بوجود بیاورد اجازه افتتاح نمی‌یافت تا همزمان با آخرین سفر دولت دهم به مازندران این محور نیز با همان مشکلات گشایش یافت.

نکته دیگر تاریکی این محور در نیمه منتهی به فرودگاه در زمان شب و به همان دلایل ایمنی و جلوگیری از خطرات است طوری که خطراتی را برای مردم و مسافران به همراه دارد.

یکی از اهالی شهرستان میاندرود در این مورد با اشاره به وجود پایه‌های بتنی در وسط اتوبان افزود: این پایه‌ها ظاهرا برای نصب روشنایی تعبیه شده‌اند اما با منع فرودگاه همان طور رها شده‌اند که بسیار خطرناک است.

علی ساداتی در این مورد افزود: این پایه‌ها برای اتومبیل‌های عبوری بسیار خطرناک است چراکه در هنگام شب دید کافی وجود ندارد و ممکن است برخوردی بین این پایه‌ها با اتومبیل و یا موتورسیکلت‌های مردم اتفاق بیافتد.

محمود قربانی یکی دیگر از افرادیست که در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در این مورد با اشاره به برخورد یک موتورسیکلت با پایه‌های بتنی فوق در ماه‌های گذشته تصریح کرد: این جوان به شدت مجروح شده بود که در نهایت با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد.

این شهروند مازندرانی با درخواست از مسئولان استان مازندران برای بهبود وضعیت این محور از نبود بولوار جدا کننده وسط در مسیر منتهی به فرودگاه انتقاد کرد.

انتهای پیام/86021/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول