اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم تأکید کرد

لزوم ایمن‌سازی وسایل نقلیه برای کاهش حوادث جاده‌ای در کشور

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تأکید بر لزوم ایمن‌سازی وسایل نقلیه برای کاهش حوادث جاده‌ای در کشور، گفت: حادثه اتوبان قم - تهران به عنوان تجربه‌ای تلخ باید زمینه تسریع در ایمن‌سازی جاده‌ها و به ویژه وسایل نقلیه را فراهم کند.

لزوم ایمن‌سازی وسایل نقلیه برای کاهش حوادث جاده‌ای در کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌هایی که در جریان سانحه اتوبان قم - تهران صورت گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه در جریان این سانحه دلخراش نیروهای امدادی به سرعت خود را بر سر حادثه رسانده و سریعاً با حضور مسئولان استان روند امدادرسانی انجام شد.

وی با بیان اینکه 11 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با 30 نفر کادر مجرب در این حادثه به آسیب‌دیدگان امدادرسانی کردند، تصریح کرد: هلال احمر قم و آتش‌نشانی نیز به سرعت با اعزام 12 دستگاه خودرو نجات و آتشنشانی با بیش از 45 کادر مجرب در جریان این حادثه وظیفه رفع حریق و نجات آسیب‌دیدگان را بر عهده داشتند.

معاون استاندار قم با اشاره به تعداد آسیب‌دیدگان این حادثه تصریح کرد: از همان ساعات اولیه کارگروه‌های مرتبط با این امر تشکیل شده و ابعاد مختلف حادثه و دلایل آن و همچنین کنترل روند خدمات رسانی به آسیب‌دیدگان را برعهده داشتند.

انصاری ادامه داد: در روند خدمات‌رسانی به مصدومان این حادثه در بیمارستان‌های شهر هیچ گونه خللی به وجود نیامد و روند جراحی و درمان تمام مصدومان به صورت رایگان و به سرعت با حضور کادر مجرب پزشکی استان صورت گرفت.

وی با اشاره به تقدیر وزیر کشور و نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس از عملکرد استاندار قم در مدیریت جامع و کامل خدمات‌رسانی مطلوب و به موقع به حادثه‌دیدگان گفت: حضور و دستور به موقع استاندار قم و تلاش و تعهد مجموعه دستگاه‌های مرتبط با این حادثه، عامل اصلی این موفقیت بوده و جای تقدیر دارد.

معاون استاندار قم، ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان قم را امری ضروری عنوان و با اشاره به اینکه آزاد راه قم - تهران یکی از پرترددترین و در عین حال استراتژیک‌ترین مسیرهای ملی است، خاطرنشان کرد: در طول سال شهروندان زیادی که حفظ جان تک تک آنها برای ما بسیار مهم است و مسئولان و شخصیت‌های بزرگ کشوری به صورت روزمره از این مسیر برای تردد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به  نقش ایمن سازی وسایل نقلیه عمومی و همچنین تقویت دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در راستای پیشگیری از حوادث جاده‌ای افزود: امروز باید با درس‌آموزی از این حادثه تلخ حداکثر تلاشمان را برای ارتقاء ایمنی و استانداردسازی این محور حادثه‌خیز و دیگر جاده‌های مشابه را داشته باشیم.

انتهای پیام/2258/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول