اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت شبکه بهداشت و درمان محقق شد

برگزاری کلاس قانون و حرفه پزشکی در رودان

شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان اقدام به برگزاری کلاس آموزشی قانون و حرفه پزشکی کرد.

برگزاری کلاس قانون و حرفه پزشکی در رودان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، دکتر غلامعلی خجندی رئیس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره قانون و حرفه پزشکی، ضمن تعریف قصور در حرفه پزشکی اظهار داشت: برای آنکه بگوییم شخصی مرتکب قصور شده است، باید درمانگر بیمار باشد، در امر درمان کوتاهی کرده باشد و به بیمار آسیب جسمانی یا روانی وارد کرده باشد.

وی همچنین هدف از برگزاری این دوره را  ارائه آموزش‌های لازم در زمینه قوانین جاری کشور به پزشکان، ماماها و پرستاران عنوان کرد و اضافه کرد: تخلفات پزشکان و پیراپزشکان دو دسته است یا قصور یا تخلف انتظامی و زمانی که در صورت عدم رعایت قوانین، پیامدش گریبان‌گیر آنها خواهد شد.

خجندی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین قصورات پزشکی بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی، مهارت نداشتن و رعایت نکردن نظامات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان با اشاره به اهمیت حفظ اسرار بیمار تصریح کرد: اقدامات پزشکی باید بر اساس موازین علمی، قانونی و اخلاقی باشد در غیر این صورت، شخص پزشک مسئول است.

این مقام مسئول عمده راه‌های پیشگیری از قصور پزشکان را دریافت رضایت و رعایت موازین علمی و فنی ذکر کرد و یادآور شد: رفتار مناسب، توضیح عوارض شایع و آگاهی دادن به بیمار قبل از درمان، گرفتن شرح حال و معاینه پزشکی، ثبت اقدامات انجام شده و استفاده از علم روز از دیگر راه‌های پیشگیری از قصور پزشکان و پیراپزشکان است.

در این دوره پیرامون موارد ثبت پرونده‌ها و اشکالات در ثبت، رضایت و برائت و کلیه مسائل مرتبط با موارد قانونی در پرونده‌ها و چالش‌های مرتبط با آن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/88003/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول