اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خبر خوش دارویی برای بیماران خاص در خوزستان

نرخ داروهای بیماران صعب‌العلاج به قیمت‌های سال 91 برگشت

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: نرخ داروهای بیماران صعب‌العلاج به قیمت‌های سال 91 برگشته است.

نرخ داروهای بیماران صعب‌العلاج به قیمت‌های سال 91 برگشت

حسین برزگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با دادن خبر خوش دارویی برای بیماران خاص در استان خوزستان اظهار کرد: قیمت داروهای بیماران صعب‌العلاج به قیمت‌های سال 91 برگشته و مساعدت‌های مالی تا 50 درصد نیز شامل حال این بیماران می‌شود.

وی افزود: قیمت داروهای صعب‌‌العلاج بیماران سرطانی، MS، پیوند کلیه و غیره برای بیماران زیر پوشش بیمه به سال 91 بازگشته است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: البته این بدان معناست که قیمت دارو کاهش یافته است، داروخانه‌ها دارو را با همان قیمت قبل خریداری می‌کنند اما مابه‌التفاوت را سازمان بیمه‌گر می‌پردازد در نتیجه قیمت برای مصرف‌کننده با همان قیمت سال قبل محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: به بیماران صعب‌العلاج تا 50 درصد نیز مساعدت مالی می‌شود به طوری‌که می‌توان گفت قیمت داروها برای افراد تحت پوشش بیمه از سال 91 نیز کمتر شده است.

برزگر با بیان اینکه مسئله کمبود دارویی به مقدار قابل توجهی در خوزستان حل شده است و در تلاش هستیم که کل کمبودهای دارویی در استان را رفع کنیم، عنوان کرد: هزینه مابه‌التفاوت قیمت داروهای بیماران خاص توسط سازمان‌ بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: این معاونت همواره مساعدت‌های مالی خود را به بیماران خاص و صعب‌العلاج انجام می‌دهد و همه این بیماران را زیر پوشش قرار داده است و امیدواریم پرداخت هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج را به صفر برسانیم.

مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهرماه امسال، گفت: این تصمیم بر اساس تفاهم‌نامه وزرات بهداشت، با سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل مابه‌التفاوت نرخ ارز به بیمه‌ها می‌پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین زمینه فهرستی از داروهای مورد استفاده این بیماران از جمله بیماران مبتلا به ام اس و سرطان را به بیمه‌ها اعلام شده است.

انتهای پیام/72001/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول