اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان تأکید کرد

ضرورت ایجاد ایستگاه‌های موقت آتش‌نشانی در شهرهای گیلان

استاندار گیلان ایجاد ایستگاه‌های موقت آتش‌نشانی در شهرهای مختلف استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای حفظ و ارتقای سطح ایمنی باید برنامه‌ریزی درست داشته باشیم.

ضرورت ایجاد ایستگاه‌های موقت آتش‌نشانی در شهرهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا بعد از ظهر امروز در جلسه‌ای به مناسبت فرارسیدن هفتم مهر روز ایمنی و آتش‌نشانی، اظهار کرد: در ادبیات دینی ما جهاد معنا و مفهوم بسیار بزرگ و فراگیری دارد.

وی، یکی از مصادیق این جهاد را نجات جان و مال هموطنان از گزند حوادث طبیعی و غیرطبیعی عنوان کرد.

استاندار گیلان، با اشاره به اینکه تمام کسانی که در آتش‌نشانی کار می‌کنند افرادی خادم هستند، افزود: این افراد با جهاد شبانه‌روزی کار بسیار مفید و مهمی را به‌عهده دارند.

وی، با اشاره به اینکه باید ایمنی در کشور ما به فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی، سازمان هلال احمر، اورژانس‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس و دیگر اداره‌ها برای ایمنی ایجاد شود.

هاشم‌نیا، ادامه داد: در این راستا باید افراد در بخش‌های مختلف ایمنی آموزش دیده باشند و باید سطح پوشش ایمنی برای دستیابی به یک توسعه پایدار را برنامه‌ریزی، تدوین و اجرایی کنیم.

وی، استفاده از اماکن اداره‌ها و بیمارستان‌ها برای ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی موقت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید برای حفظ شهرها از خطرات و حوادث و ارتقای سطح ایمنی در مناطق و بافت قدیمی شهرها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

این مسئول، ایجاد چنین ایستگاه‌های موقت در اماکن مذکور و بازدید اجباری از بافت‌های قدیمی را بسیار مؤثر و اثرگذار در ارتقای سطح ایمنی مردم دانست.

وی به آغاز گرم بادهای موسمی و فصلی در استان گیلان اشاره کرد و یادآور شد: جلوگیری و پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌های استان یک امر ضروری است.

هاشم‌نیا، با بیان اینکه طرح‌های عملیاتی باید از اکنون آماده باشد، تصریح کرد: باید با بهره‌بردن از امکانات آتش‌نشانی در روستاها و شهرهای استان به مقابله هرچه سریع‌تر با اینگونه وقایع آمادگی کامل داشته باشیم.

وی، درباره به‌کارگیری نیروهای متخصص و ماهر در  آتش‌نشانی، متذکر شد: انجام عملیات‌های پیشگیری همراه با عکس‌العمل‌های سریع و دقیق در وقایع و خطرات، آموزش کارکنان، دانش‌آموزان و دانشجویان آتش‌نشان در حوزه محل کار و... مهم است.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول