اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کسب یک مدال طلا و یک مدال نقره

آرزوی حکیمی در قایقرانی آسیا باز هم درخشید

دبیر هیئت قایقرانی استان همدان گفت: بانوی قایقران همدانی و المپیکی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا خوش درخشید و موفق شد صاحب دو عنوان قهرمانی و دومی شود.

آرزوی حکیمی در قایقرانی آسیا باز هم درخشید

مهدی صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان اظهار داشت: مسابقات قایقرانی آب‌های آرام آسیا که در سمرقند ازبکستان در حال پیگیری است با درخشش بانوان قایقران المپیکی کشورمان همراه بود.

وی افزود: در این رقابت‌ها 400 قایقران از 22 کشور ازبکستان، قزاقستان، هند، تاجیکستان، چین، ژاپن، سریلانکا، ‏کره شمالی، هنگ کنگ، چین تایپه، عراق، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، میانمار، فیلیپین، قرقیزستان، ویتنام، ماکائو، ‏تایلند و ایران حضور دارند و به مدت پنج روز به رقابت می‌پردازند.

دبیر هیئت قایقرانی استان همدان اضافه کرد: در این مسابقات قایقرانان در مواد مختلف با هم رقابت می‌کنند که در نهایت نفرات برتر معرفی خواهند شد و به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند.

به گفته وی؛ یکی از چهره‌های شاخص این رقابت‌ها قایقران خوش‌آتیه و باانگیزه همدانی کشورمان آرزو حیکمی که با وجود مشکلاتی که در تمرینات خود به وجود آمده بود با اقتدار توانست در این مسابقات خوش بدرخشد.

صمدی ابراز داشت: در قسمت کایاک یک‌نفره بانوان جوانان آرزو حکیمی موفق شد با رقابتی نزدیک با حریفان عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشته و با اقتدار بر سکوی نخست آسیا بایستد و بالاتر از قایقرانان قزاقستان و هندوستان قرار بگیرد و به گردان‌آویز خوش‌رنگ این مسابقات دست یابد.

وی با اشاره به درخشش حکیمی در کایاک دونفره تصریح کرد: در کایاک دونفره بانوان جوانان این مسابقات زوج آرزو حکیمی و مینا عبداللهی موفق شدند بعد از قایقرانان قزاقستان به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست پیدا کنند و در این بخش ورزشکاران میزبان در جایگاه سوم قرار گرفتند.

دبیر هیئت قایقرانی همدان ادامه داد: دو ورزشکار دیگر از استان همدان حضور دارند که امیدواریم مثل حکیمی بتوانند با مدال به همدان بازگردند.

گفتنی است آرزو حکیمی 18 ساله سال 1388 به تیم ملی دعوت شد و تاکنون سه مدال طلا و یک مدال برنز در قهرمانی آسیا 2011 تهران 1390 و همچنین مقام چهارم در رقابت‌های جوانان جهان در آلمان 2011 کسب کرده‌است.

وی جوان‌ترین ورزشکار ایرانی در مسابقات المپیک 2012 لندن و نخستین بانوی قایقران ایرانی (در رشته کایاک) در المپیک است.

حکیمی توانسته‌ برای نخستین بار یک کایاک سوار دختر ایرانی باشد که به‌ طور همزمان در دو مسافت این رشته به فینال A مسابقات جهانی راه یابد.

انتهای پیام/89020/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول