اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد

برخورداری کارگران دکل‌بند گلوگاهی و نساجی مازندران از بیمه مستمری

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران گفت: کارگران دکل‌بند گلوگاهی و نساجی مازندران از بیمه مستمری برخوردار شدند.

برخورداری کارگران دکل‌بند گلوگاهی و نساجی مازندران از بیمه مستمری

علی بابایی‌کارنامی امروز در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: مستمری دکل‌بندان گلوگاهی از جمله برنامه‌های در دست اقدام بوده که خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های مجدانه نماینده شهرستان و مسئولان انجام شد و 140 خانواده جان باخته دکل‌بند گلوگاهی از بیمه مستمری بعد از فوت برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیمه بیش از نیمی از این دکل‌بندان طبق قانون گذشته انجام شده است ادامه داد: در حال حاضر 68 دکل‌بند گلوگاهی در لیست بیمه جان باختگان قرار دارند که براساس تشکیل پرونده در تامین اجتماعی بیمه می‌شوند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه این افراد از روز شنبه هفته جاری می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم به تامین اجتماعی مراجعه کنند، یادآور شد: ما کارهای قبل از بیمه را انجام داده‌ایم و مسئول پرداخت مستمری تامین اجتماعی است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران با اظهار گلایه از عدم ایجاد تعاونی و اتحادیه توسط دکل‌بندان گلوگاهی خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم دارا بودن اتحادیه مناسب دکل‌بندان، آنان را از برخورداری از بسیاری حقوق و مزایا باز می‌دارد.

وی گفت: تا مادامی که دکل‌بندان دارای اتحادیه واحد نباشند ما نمی‌توانیم کار مفیدی برای آنان انجام داده و کارها را انسجام ببخشیم و براساس قانون از حق بیمه، مستمری، قانون کار و... برخوردار باشند.

بابایی‌کارنامی با اشاره به اینکه دکل‌بندی از مشاغل سخت محسوب می‌شود که ایمنی در آن حرف اول را می‌زند، بیان داشت: باید نکات ایمنی در کار رعایت شود و پیمانکاران دوره‌های مختلف آموزشی برای استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در ارتفاعات بالای 30 تا 40 متری که آنان کار می‌کنند را برگزار کنند.

وی افزود: اختصاص اعتبارات برای حق بیمه کارگر و کارفرما از بخش دولتی بسیار نادر است و امسال این مسئله تنها برای دو گروه در مازندران عملیاتی شده است و براساس آن تعدادی از کارگران دکل‌بند گلوگاهی و نساجی مازندران از مزایای بیمه مستمری برخوردار می‌شوند.

بابایی‌کارنامی افزود: اعتبار دولتی برای پرداخت حق کارگر و کارفرما در کل کشور مبلغ 140 میلیارد ریال برای جان باختگان دکل‌بند گلوگاهی و 25 میلیارد ریال برای کارگران نساجی مازندران اختصاص یافته است و در هیچ کجا حق کارگر و کارفرما توسط دولت پرداخت نشده و از موارد نادر است و بعد از این نیز انجام چنین کاری بعید و دور از ذهن است.

انتهای پیام/86002/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول