اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی:

گروه‌های جدید بیمه پرداز تأمین اجتماعی اضافه شوند

سرپرست تأمین اجتماعی خراسان شمالی گفت: ورود گروه‌های جدید به این سازمان باید بر اساس حق بیمه پایدار و لحاظ شرایط جسمی و سنی با رعایت ماده 90 قانون تأمین ‌اجتماعی انجام گیرد.

گروه‌های جدید بیمه پرداز تأمین اجتماعی اضافه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی خراسان شمالی، سید احمد سیدی در دیدار با رؤسا و اعضای کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی این استان، تحمیل هزینه‌های جدید به تأمین ‌اجتماعی، بدون تأمین منابع کافی را موجب تضعیف منابع مالی این سازمان دانست.

وی در تشریح وجود برخی خلاءهای قانونی که موجب سوءاستفاده از منابع این سازمان می‌شود به عنوان نمونه به موضوع بهره‌مندی فرزندان دختر مستمری‌بگیران بازمانده که به صورت صوری متارکه کرده و تنها بر اساس طلاق‌نامه از مستمری این سازمان بهره‌مند می‌شوند؛ اشاره کرد و تبیین اصلاح رویکرد حمایتی و تشریح ماهیت بیمه‌ای این سازمان در برگزاری نشست‌ها و جلسات کانون‌های بازنشستگی با مراجع تصمیم‌گیری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ضروری خواند.

سیدی مشارکت و همراهی جامعه بازنشستگان و مستمری‌بگیران را عامل مهم پیشبرد اهداف تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: تشخیص و تبیین چالش‌ها و تهدیدات پیش‌روی این سازمان نیازمند همراهی و مشارکت اعضای کانون‌های بازنشستگی است.

اعضای کانون‌های بازنشستگی و مستمری‌بگیران خراسان شمالی انتصاب دکتر نوربخش به عنوان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی که از مدیران قدیمی خانواده تأمین اجتماعی است را موجب دلگرمی و امیدواری جامعه بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران دانستند و بر صیانت از منابع این سازمان تأکید کردند.

ایجاد کانون استانی بازنشستگان خراسان شمالی، تخصیص تسهیلات ودیعه رهن و اجاره دفاتر کانون‌ها و وام قرض‌الحسنه مستمری‌بگیران و تسریع در انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی و بیمه عمر مستمری‌بگیران، از جمله درخواست‌های مطرح شده اعضای کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران خراسان شمالی در دیدار با سرپرست تأمین اجتماعی این استان بود.

انتهای پیام/63002/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول