اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

9 میلیون مسافر به کردستان سفر کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از ورود بیش از 9 میلیون مسافر از ابتدای سال‌جاری تا کنون به این استان خبر داد.

9 میلیون مسافر به کردستان سفر کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد میمنت‌آبادی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: کردستان با توجه به طبیعت بکر، آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی همواره مورد توجه جمع زیادی از گردشگران و مسافران بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون بیش از 9 میلیون مسافر در دو مقطع تعطیلات نوروزی و تابستانی به استان سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای ثبت شده، تعداد ورودی گردشگران به استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 6 درصد و مسافران اسکان یافته نیز 14 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: اگر چه کمبود امکانات زیرساختی به ویژه در بحث اسکان مهمانان در استان وجود دارد اما  تلاش اعضای ستاد تسهیلات موجب شد تا حجم بالایی از هموطنانمان از سراسر کشور به این استان سفر کنند.

وی با بیان اینکه هتل‌ها و مهمانسراهای استان ظرفیت اسکان 3 هزار و 500 نفر را دارد گفت: در ایام تعطیلات بیش از 120 تا 150 هزار نفر به صورت شبانه در استان اسکان یافتند.

وی از مردم استان به عنوان مردمانی مهمان‌نواز نام برد و گفت: ورود و اسکان این میزان مسافر در استان به دلیل مهمان‌نوازی و برخورد بسیار خوب مردم است.

وی گردشگری جنگ و حضور زائران راهیان نور را از دیگر ظرفیت‌های استان در راستای توسعه هرچه بیشتر صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: سالانه هزاران نفر از سراسر کشور در قالب اردوهای زائران نور وارد استان شده و از یادمان‌های هشت سال جنگ تحمیلی بازدید می‌کنند.

وی افزود: بازدید زائران از اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان در قالب این اردوها بستر را برای حضور هرچه بیشتر هموطنان به کردستان فراهم کرده است.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته گردشگری به برنامه‌های این اداره‌کل در طول این هفته در استان اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته گردشگری و روز جهانی جهانگردی برنامه‌های متنوعی همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: افتتاح مرکز اطلاع‌رسانی بین‌المللی گردشگری در مرز باشماق مریوان، بهره‌برداری از فاز کمپ گردشگری بانه، رایگان بودن بازدید موزه‌ها و اماکن تاریخی، افتتاح موزه قرآن روستای نگل، افتتاح خانه تشکل‌های گردشگری، بهره‌برداری از موسسه آموزشی دارالفنون و بهره‌برداری از فاز اول خانه‌های استیجاری روستای هدف گردشگری پالنگان از برنامه‌های هفته گردشگری در استان است.

به گفته میمنت‌آبادی، برگزاری سمینار آموزش هتلداری نوین توسط جامعه هتلداران استان در هتل شادی سنندج، تقدیر از برترین‌های حوزه گردشگری  و سرمایه‌گذاری، برگزاری مسابقه کوهنوردی، برگزاری مسابقه نقاشی و طناب‌کشی بانوان در دهگلان و برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری در حاشیه زریوار مریوان از دیگر برنامه‌های این هفته در استان خواهد بود.

وی در پایان از  برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره اقوام در بانه خبر داد و بیان کرد: بازارچه صنایع دستی حمام عبدالخالق سنندج نیز همزمان با هفته گردشگری بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول