اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان:

سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل با ‌درایت بود

امام جمعه رفسنجان گفت: سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل عزتمندانه و با‌د رایت بود.

سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل با ‌درایت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رفسنجان سخنان رئیس جمهور را در اجلاس سازمان ملل عزتمندانه خواند و اظهار داشت: این عظمت‌ها ما را به یاد حضور شهید رجایی، آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد در سازمان ملل انداخت که همگی با عزت و اقتدار همراه بودند.

وی افزود: اگر چه زعم و خیال برخی افراد ضعیف‌النفس بر این می‌رفت که نرمش ذلیلانه داشته باشیم، اما اینگونه نشد.

رمضانی‌پور تصریح کرد: آنها گمان می‌کردند، رئیس جمهورمان ‌در برابر دیکتاتور‌های جنایتکار جهان ذلیلانه برخورد می‌کند و عده‌ای ‌بال در‌آوردند که دیگر تمام شد و رابطه با آمریکا برقرار شد.

وی گفت: آمریکا همان نعمتی را که به افغانستان، عراق و مصر برد و همان خون و آتشی را که در لبنان، فلسطین و سوریه به پا کرد، برای ما هم همان نعمت را به همراه می‌آورد.

خطیب جمعه رفسنجان افزود: دیپلماسی توأم با اقتدار و احترام متقابل خواسته ملت ما است و سه اصل حکمت، عزت و مصلحت نظام و مردم باید حفظ شود.

وی خاطر‌ نشان کرد: البته اگر بتوان دشمنی‌ها را کم کرد و آنها تعدی و تجاوزی به ما نداشته باشند و حقوق ما را در همه موارد حفظ کنند، خوب است.

رمضانی‌پور بیان داشت: رهبر فرزانه انقلاب چند روز قبل طی سخنانی عرصه سیاست خارجی را میدان نرمش‌های قهرمانانه دانستند و‌ حجت‌الاسلام روحانی بهترین عمل را انجام داد و روح امام راحل و شهیدان را شاد کرد، زیرا ما هزاران شهید دادیم و موجب ریخته شدن آن همه خون همین آمریکا و هم پیمانانش بودند‌.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید ابراز داشت: عفاف و حجاب ضامن امنیت اخلاقی و اجتماعی است که مردان و زنان به ویژه دختران جوان باید نسبت به آن اهتمام بورزند و در محیط مدرسه، دانشگاه و بیرون از آن به گونه‌ای ظاهر شوند که مفسده به وجود نیاید و در واقع امنیت خود را ضمانت کنند.

رمضانی‌پور عنوان کرد:‌ در دولت یازدهم در مورد عفاف و حجاب قدم‌های بیشتری برداشته شود، زیرا دغدغه بیشتر خانواده‌ها همین امر مهم است.

خطیب جمعه رفسنجان ازدواج جوانان را امری مهم دانست و بیان کرد: دو اصل انگیزه و دعا کردن در ازدواج اهمیت دارند و کسی که برای خواستگاری از شخصی قدم برمی‌دارد با طهارت و وضو و نیت خالص از خداوند بخواهد اگر به صلاحش است، برایش مقدر کند.

رمضانی‌پور با اشاره به 23 ذیقعده گفت: در این روز زیارت مخصوص امام رضا (ع) سفارش شده است و کسانی که نیت زیارت آن حضرت را دارند می‌توانند این زیارت مخصوص را قرائت کنند.

وی افزود: 25 ذیقعده‌ روز دحو‌الارض است، زمانی که نخستین خشکی‌ها از زیر آب سر بر‌آوردند و زمین گسترش پیدا کرد و در روایات آمده گسترش زمین از زیر خانه کعبه بوده است، امام علی (ع) در روایتی بر روزه ‌و عبادت این روز سفارش کرده‌اند که این اعمال ثواب 70 سال و برخی روایات 100 سال عبادت را دارد.

رمضانی‌پور درجه اعلای تقوا را انجام صحیح واجبات دانست و بیان کرد: گناهان انسان را از فیض بسیاری فضیلت‌ها نظیر نماز شب محروم می‌سازند.

وی تصریح کرد: گناه مانند زنجیری انسان را احاطه می‌کند و سرعت تاثیر گناه در صاحب گناه از کارد برنده‌ای که گوشت را می‌برد، بیشتر است.

امام جمعه رفسنجان بسیاری از مشکلات زندگی را نتیجه هوا‌پرستی و دنیا‌پرستی دانست و عنوان کرد: هو‌اپرستی و دنیا‌پرستی پرده‌ای بر عقل انسان می‌اندازد و قدرت تشخیص را که بزرگترین امتیاز بین انسان و حیوان است را از انسان می‌گیرد.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) نتیجه صبر و بردباری بر ناملایمات را بهشت خواند و ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) نیز فرمودند در دنیا به گونه‌ای عمل کن که گویا برای ابد می‌خواهی زندگی کنی و برای آخرت به گونه‌ای کار کن که فردا روز مرگت است.

انتهای پیام/80016/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول