اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام عابدی:

مبانی حقوقی در اسلام فراتر از ادعاهای سازمان‌های بین‌المللی است

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در دین مبین اسلام مبانی حقوقی بسیار بیشتر از سازمان‌های مدعی دفاع از حقوق بشر مورد توجه قرار گرفته است.

مبانی حقوقی در اسلام فراتر از ادعاهای سازمان‌های بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد عابدی امروز در همایش سفیران ولایت ویژه مبلغین جوان کنگره امام سجاد(ع) که در مجتمع یاوران مهدی(ع) قم برگزار شد با انتقاد از برخی کم‌کاری‌های صورت گرفته در زمینه انجام کارهای پژوهشی درباره اهل بیت(ع) تاکید کرد: باید در این زمینه عزمی جدی‌تر داشته باشیم و وظیفه مبلغان سنگین است.

وی با اشاره به اینکه کتاب صحیفه سجادیه دریایی از نور و معرفت است گفت: باید این کتاب را به شکل صحیح و دقیق به نسل جوان معرفی کرده و معارف آن را برای ایشان بازگو کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در دنیا برخی قوانین به صورت عرفی و برخی دیگر به صورت الهی وجود دارد اضافه کرد: امام سجاد(ع) در رساله خود مسئله قوانین الهی را مورد توجه قرار داده‌اند و به تبیین حق خداوند و مسئله اطاعت از پروردگار پرداخته‌اند.

وی با اشاره به مطرح شدن حقوق افراد و اهمیت حفظ آبروی ایشان در رساله حقوق امام سجاد(ع) تاکید کرد: بسیاری از مواردی که از سوی پیشوایان دینی ما در خصوص حقوق افراد بیان شده است از سوی سازمان‌های مدعی حقوق بشر مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

عابدی با تاکید بر اینکه افراد باید به حقوق متقابل خود احترام بگذارند خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام غیبت، تهمت، ریختن آبروی افراد و کارهایی از این دست مورد نکوهش قرار گرفته است.

وی گفت: حقوق آبروی افراد از جمله مسائل مهمی است که از سوی سازمان‌های بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم از دیگر نکات مورد توجه در رساله امام سجاد(ع) را حقوق حیوانات برشمرد و اذعان داشت: در این رساله 50 حق برای حیوانات در نظر گرفته شده است که از سوی سازمان‌های بین‌المللی فقط 11 حق مورد توجه قرار گرفته و این مسائل نشان‌دهنده کامل بودن دین اسلام در همه عرصه‌ها و زمینه‌ها است.

انتهای پیام/2258/ط20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول