اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح مترو جایگاه تبریز را بالاتر می‌برد

علیرضابیگی: به زودی درب‌های مترو به روی تبریزی‌ها باز می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه افتتاح مترو می‌تواند جایگاه تبریز را بالاتر ببرد، گفت: خوشبختانه مشکلات حل شده و به زودی شاهد به حرکت درآمدن واگن‌های مترو در تبریز خواهیم بود.

علیرضابیگی: به زودی درب‌های مترو به روی تبریزی‌ها باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی عصر امروز در جمع نمازگزاران مسجد رهلی‌بازار تبریز، خاطرنشان کرد: وجود دروازه تبریز در شهرهای بزرگ کشورهای همسایه نشان می‌دهد که تبریز در طول تاریخ یک جغرافیای اثرگذار و متمدن بوده و امروز هم شأن و اعتبار این شهر، فراتر از یک شهر معمولی یا یک مرکز استان است.

وی با بیان اینکه بازار تبریز به عنوان یک بنای بی‌نظیر نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از مرزها، بهترین نمونه اثرگذاری تبریز است، افزود: معتقدیم که هیچ شهری از نظر اعتبار، نمی‌تواند با تبریز برابری کند و شهرهای پیرامون تبریز هم اگر بخواهند برای خود برنامه‌ای طراحی کنند این برنامه باید متاثر از تبریز باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مقایسه وضعیت کنونی تبریز با چند سال گذشته، از تحولات زیادی حکایت می‌کند،‌ افزود: امروز تبریز سرآمد شهرهای ایران است؛ اما معتقدیم که تبریز قابلیت‌های بیشتری دارد و باید تلاش کنیم این قابلیت‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

وی اضافه کرد: امروز رفتار شهروندان هم متناسب با شأن و جایگاه تبریز تغییر یافته و خصوصیات مثبت مردم آذربایجان بیشتر خود را نشان می‌دهد.

علیرضابیگی با اشاره به برگزاری چهار دوره همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در تبریز، خاطرنشان کرد: در سایه چنین برنامه‌هایی امروز به قابلیتی دست یافته‌ایم که هیچ کس از اظهار توانایی‌های خود واهمه ندارد و سرمایه‌گذاران تمام نقاط دنیا، تبریز را به عنوان نقطه‌ای امن و باثبات برای سرمایه‌گذاری می‌شناسند.

وی افزود: جذب نزدیک به 1.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی حاکی از اعتماد سرمایه‌گذاران به امنیت فضای سرمایه‌گذاری در استان و تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه افتتاح مترو می‌تواند جایگاه تبریز را بالاتر ببرد، افزود: با وجود این که ما در خرید واگن‌های مترو، پیشقدم شدیم اما متاسفانه تحریم‌های دشمنان علیه ملت ایران موجب مشکلات زیادی شد و بهره‌برداری از این طرح بزرگ را به تعویق انداخت؛ البته خوشبختانه مشکلات حل شده و به زودی شاهد به حرکت درآمدن واگن‌های مترو در تبریز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مردم تبریز در قبال سرزمین خود احساس مسئولیت می‌کنند، گفت: احیای مساجد و بناهای تاریخی یکی از نشانه‌های این احساس مسئولیت است که یکی از مصادیق آن را امروز در مرمت مسجد رهلی‌بازار مشاهده می‌کنیم.

علیرضابیگی با بیان اینکه مشارکت مردم و نیت خیر بازاریان در مرمت این مسجد برای ما بسیار باارزش است، افزود: امیدواریم این بنای باارزش گویای پیشینه تاریخی تبریز برای میهمانان و گردشگران باشد.

وی همچنین در خصوص درخواست بازاریان برای مرمت و بازسازی رهلی‌بازار، اظهار داشت: متاسفانه مقررات میراث فرهنگی مانع از سهولت چنین کارهایی می‌شود، با این حال تلاش می‌کنیم نظر سازمان میراث فرهنگی را برای بازسازی و احیای رهلی‌بازار جلب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ابتدای سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، گفت: یکی از افتخارات ما در دفاع مقدس این بود که حتی یک وجب از خاک میهن را به دشمن ندادیم، در حالی که در طول تاریخ بیش از دو سوم وسعت ایران به خاطر خیانت‌های پادشاهان و زمامداران کشور از دست رفته بود.

علیرضابیگی همچنین از قسمت‌های مختلف مسجد تاریخی رهلی‌بازار که با مشارکت بازاریان و مردم و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است، بازدید کرد.

انتهای پیام/60002/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول