اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری تبریز خبر داد

آغاز مراحل حفاری تونل‌های خط دوم مترو تبریز در عمق 32 متری

سرپرست شهرداری تبریز از آغاز مراحل اجرایی حفاری تونل‌های خط دوم مترو در محل شفت قراملک طی روزهای آینده خبر داد.

آغاز مراحل حفاری تونل‌های خط دوم مترو تبریز در عمق 32 متری

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حسین اکبری، آغاز مراحل اجرایی این طرح را گام بلندی در راستای تسریع روند اجرای خطوط قطارشهری تبریز ارزیابی و خاطرنشان کرد: با آغاز مراحل حفاری تونل عمیق خط دوم، روند آماده‌سازی و احداث این پروژه عظیم و بزرگ عمران شهری تسریع و گامی دیگر در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار تبریز برداشته خواهد شد.

سرپرست شهرداری تبریز افزود: خط دوم قطارشهری تبریز به طول 22.5 کیلومتر طولانی‌ترین خط در بین خطوط مترو به شمار می‌رود که در مسیر خود با 20 ایستگاه پیش‌بینی شده در خدمت شهروندان تبریزی خواهد بود.

اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این که با اجرای خط دوم مترو بخش قابل توجهی از مشکلات ترافیکی و هزینه‌های سفر درون شهری کاهش خواهد یافت، افزود: علاوه بر این کاهش آلودگی هوا، تسریع در جابجایی مسافران، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی از مزایای دیگر اجرای خطوط مترو در آینده نزدیک خواهد بود.

سرپرست شهرداری تبریز در ادامه افزود: قرارداد خط دوم مترو تبریز با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و در مدت زمانی 7 سال اجرا خواهد شد.

اکبری همچنین با اشاره به مجموع هزینه‌ها و اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای این خط خاطرنشان کرد: 5530 میلیارد ریال هزینه ریالی و 380 میلیون یورو هزینه ارزی پیش بینی شده برای اجرای این خط به شمار می‌رود.

سرپرست شهرداری تبریز در عین حال گفت: حفاری خط دوم مترو تبریز به صورت تک تونله با دو خط ریلی موازی در کنار هم با سرعت اجرا خواهد شد و این تونل عمیق در عمق 32 متری زمین احداث خواهد شد.

اکبری ابراز امیدواری کرد با ورود واگن‌های خط نخست، فاز نخست این خط نیز در کمترین زمان ممکن افتتاح و در خدمت شهروندان تبریزی قرار گیرد.

انتهای پیام/60002/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول