اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء صورت می‌گیرد

آغاز عملیات اجرایی خط دوم متروی تبریز به طول 22.5 کیلومتر

فرمانده سپاه عاشورا از آغاز عملیات اجرایی و حفاری خط دوم مترو تبریز به طول 22.5 کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیا در هفتم مهر امسال خبر داد و گفت: تونل‌های این خط مترو تبریز با دستگاه تی‌بی‌ام خریداری شده ساخته خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی خط دوم متروی تبریز به طول 22.5 کیلومتر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان بعد از ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه سازندگی سپاه مسئولیت اجرایی خط دوم متروی تبریز را به طول 22.5 کیلومتر در 20 ایستگاه برعهده گرفته است.

وی ادامه داد: مدت زمان تحویل این پروژه هفت سال پیش‌بینی شده است که محدوده قراملک، سه راه امین، عباسی و میدان بسیج را شامل می‌شود.

براساس این گزارش، دستگاه حفاری تونل که با نام مول (Mole)‏ نیز شناخته می‌شود، با مته‌هایش و حرکت چرخشی که دارد با حفر تونل پیش می‌رود. از این دستگاه غول پیکر برای حفر تونل‌هایی با مقطع دایره‌ای که قطری بیش از یک متر دارند استفاده می‌شود.

در روش‌های قدیمی که با استفاده از انفجار و مته‌زنی تونل زده می‌شد باعث مشکلاتی در محیط‌های اطراف و همچنین باعث نامنظم بودن تونل کنده شده می‌شد اما با استفاده از این دستگاه علاوه بر اینکه هیچ یک از دو مشکل ذکر شده وجود ندارد، باعث کم شدن هزینه ساخت می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورا در پاسخ به برخی ادعاها که می‌گویند فعالیت‌های اقتصادی سپاه رقیب بخش خصوصی و مردم است، افزود: سپاه هیچ‌وقت رقیب نیست و هیچ‌وقت عرصه را بر بخش خصوصی تنگ نمی‌کند و فقط بر اساس رسالت خود انجام وظیفه می‌کند؛ همانگونه که در جنگ با بسیج مردم موفق بودیم در کار سازندگی هم بر اساس اقتضای زمان، جایی که بدانیم باری از کشور روی زمین مانده، ما ورود پیدا می‌کنیم.

وی افزود: قرارگاه خاتم بر اساس اصل 147 قانون اساسی وارد کارهای عمرانی و سازندگی شد. سپاه با استفاده از ظرفیت بالا و تجربه‌های خوبی که در مهندسی جنگ داشت پا به این عرصه گذاشت و بر اساس اصل 147 قانون اساسی که به نیروهای مسلح اجازه ورود به عرصه عمران و آبادانی کشور را می‌دهد، قرارگاه خاتم تاسیس و تشکیل شد؛ امروز پروژه‌های مختلفی در سطح کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام می‌شود، کارهای عمرانی که ما انجام می‌دهیم با استفاده از توان و تجربه گذشته ماست که امروز تبدیل به یکی از بازوهای قوی و اجرایی دولت شده است.

وی افزود: برخی بحث‌ها بی‌انصافی است و اجحاف به مجموعه سپاه است، ما بر اساس تکلیف وارد عرصه سازندگی می‌شویم و هیچ وقت رقیب بخش خصوصی نبوده‌ایم؛ سپاه و قرارگاه خاتم یک چتر امنیتی است برای دفاع از بخش خصوصی؛ نیروهایی که در مجموعه قرارگاه کار می‌کنند از بین جوانان کشور هستند و بخش اندکی از آنها جزو کادر سپاه هستند.

پورجمشیدیان دستاوردهای دفاع مقدس برای ایران اسلامی را بسیار وسیع دانست و افزود: توسعه امروز ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، فناوری و علوم دفاعی در سایه همین هشت سال دفاع مقدس حاصل شده است که باید قدردان آن باشیم.

وی توسعه و ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در جامعه را از جمله دستاوردهای مهم دفاع مقدس بیان کرد که در سایه همین ویژگی‌ها ایران اسلامی توانسته در برابر تمام دنیای غرب و دشمنان خود ایستادگی کند.

فرمانده سپاه عاشورا نقش بسیج و سپاه در دوران دفاع مقدس را در کنار سایر نیروهای مسلح بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: بسیج مردمی و پاسداران انقلاب اسلامی در طول این سال‌ها عملیات‌های بزرگی همچون فتح‌المبین، والفجر 8، بدر و خیبر را انجام دادند و ثمرات بسیار مهمی برای ارتش اسلام به همراه داشت.

انتهای پیام/60002/ش40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول