اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد اسلامی شیروان:

نمایشنامه علیمردان‌خان در شیروان به روی صحنه رفت

رئیس اداره ارشاد اسلامی شیروان گفت: ‌نمایشنامه علیمردان‌خان به نویسندگی عباس جان‌فدا و کارگردانی زکریا شیرمحمدزاده از روز گذشته به روی صحنه رفت .

نمایشنامه علیمردان‌خان در شیروان به روی صحنه رفت

علی‌اکبر طهماسبی ظهر امروز در حاشیه اجرای این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیروان اظهارداشت: این نمایش (شادی‌نامه) از خردادماه سال جاری با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه و خلق یک اثر نمایشی با بیش از 25 بازیگر، بازی‌ساز و یاریگر در حال تمرین است.

وی افزود: نمایشنامه علیمردان‌خان پس از اخذ تائید شورای نظارت و ارزشیابی نمایش شهرستان از روز گذشته ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری غدیر این شهرستان به روی صحنه رفت که تا 5 مهرماه سال جاری به مدت 3 روز به روی صحنه می‌رود .

طهماسبی تصریح کرد: داستان شادی‌نامه (نمایشنامه) علیمردان‌خان حکایت همان پسر شر و شلوغ عباسقلی‌خان است که مملو از شلختگی و پلشتی‌هایی است که ...

دبیر شورای فرهنگ عمومی شیروان این نمایش را تلفیقی از موسیقی مقامی ، محلی و کلاسیک و همچنین ارائه حرکات موزون عنوان کرد و گفت: آهنگ‌سازی این شادی‌نامه را ابراهیم عباسپور با نوازندگی مهدی داورپناه (کیبورد) و مرتضی حمیدی (خواننده) بر عهده دارند .

وی همچنین از هنرمندی مهدی ترخاصی، محمد زمردیان، قلیچ کاظم‌زاده، علی کیانی، محراب کیانی، علی فرهود، ابراهیم عباس‌پور، زکریا شیرمحمدزاده و ... سخن گفت.

طهماسبی عنوان کرد: طراحی لباس توسط فاطمه گل‌محمدیان و مریم رضایی و طراحی نور را سجاد غلام‌زاده عهده‌دار هستند .

وی در پایان از نمایش‌های اجرا شده توسط گروه هنری مروارید را دلبسته، زندان تئاترال، نمانی‌ام بمانی، رقص کاغذ پاره‌ها، پشت مه سبز، داروگیر پهلوان، فال خون، یک شب پردردسر، شبیه‌نامه با کاروان نینوا، مویه نامه جابر، دیر مکافات و ...(صحنه ای) و نمایش‌های رستم و سهراب، تز پایان دوره، حرف آخر، حق مسلم ماست، تو کارگردان و من بازی، فیروز و دیروز و ... (خیابانی) نام برد.

انتهای پیام/63002/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول