اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

بزرگداشت ‌شهدا وظیفه همه افراد جامعه است

فرماندار قروه گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهید و بزرگداشت زمان و مکان شهادت و مدفن او و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید است.

بزرگداشت ‌شهدا وظیفه همه افراد جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌‌زاده از ظهر امروز در آیین غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدای قروه با بیان این مطلب گفت:  فایده انجام این نوع وظایف ، به خود مردم باز می‌گردد و در حقیقت این ما هستیم که نیازمند شهدا هستیم نه آن که شهدا نیازمند بزرگداشت ما باشند.

وی افزود:  اجر و مقامی که شهدا نزد پروردگارشان دارند با بزرگداشت یا غفلت مردم از آنان کم و زیاد نمی‌شود.

فرماندار قروه  بزرگداشت و تکریم شهید در جامعه را  بزرگداشت و تکریم فرهنگ شهادت و تمام نیکی‌ها و ترویج روحیه ایثارگری و فداکاری برای ارزش‌ها و دفاع از جامعه و سرزمین اسلامی عنوان کرد.

شیخی‌زاده اظهار داشت:  فرهنگ و روحیه‌ای که قوام و بقاء جامعه و نظام و سرزمین اسلامی، همواره نیازمند به آن است مطلبی است که تمام ملل و کشورها در چارچوب جهان‌بینی و ارزش‌های خود به منظور حفظ استقلال و دفاع از موجودیتشان در برابر بیگانگان و مهاجمان مورد توجه و اهتمام جدی آنان قرار دارد.

وی افزود: در مکتب توحید، از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزشگذاری شده است و فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است.

به گفته فرماندار قروه, دستاورد اساسی حضرت امام خمینی (ره)، در رهبری انقلاب اسلامی، احیاء اسلام ناب محمدی(ص) و مهم‌ترین ویژگی آن احیاء فرهنگ شهادت و ایثارگری بود.

شیخی‌زاده افزود: با مروری گذرا در فرایند نهضت امام خمینی و قوام نظام اسلامی به خوبی می‌توان دریافت که اگر فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری نبود، نه انقلاب به پیروزی می‌رسید و نه نظام اسلامی دوام می‌یافت.

وی  موضوع شهادت و ایثارگری را مسئله ای ارزشمند برشمرد و افزود: در یک  سمت این ارزش باید والاترین ارزشهای الهی را مشاهده کرد و در روی دیگر آن دستاوردها و آثار و برکات بی بدیل را.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را موجب جدا کردن حق از باطل و خارج کردن  اجتماع را از رکود و انزوا برشمرد و افزود: این فرهنگ متعالی با تصفیه عمیق، پویایی و بالندگی و کمال جامعه را تضمین می‌کند.

شیخی‌زاده گفت: شهادت مکتب سازنده‌ای است که شگرفترین اثرات و خلل ناپذیرترین واکنش‌های نسل‌های بهم پیچیده تاریخ را داراست.

فرماندار قروه ، شهادت را خون دوباره‌ای در کالبد جامعه دانست و تصریح کرد:  خون شهدا در نظام اجتماعی به عنوان گویاترین و مؤثرترین عامل تبلیغ صدق و صفا، حق و حقیقت آگاهی و سازندگی خواهد بود.

شیخی‌زاده در پایان اظهار کرد: کسی که در راه هدف‌های عالی اسلام با انگیزه تثبیت ارزش‌های اسلامی جان خویش را فدا کند، به بالاترین درجه کمال ممکن دست یافته است و سرباز لایق و حقیقی اسلام به شمار می‌رود.

انتهای پیام/79009/ش30/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول