اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

پرداخت 17 میلیارد ریال وام به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت 17 میلیارد ریالی وام به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی در مدت سپری شده از سال جاری خبر داد.

پرداخت 17 میلیارد ریال وام به مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عبدالمجید فرهادی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان عملکرد کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مدت گذشته از سال جاری با بیان اینکه 94 هزار نفر از جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد هستند، اظهار داشت: قریب به 16 هزار نفر از این جمعیت دانش‌آموز و دانشجو بوده و از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه فلسفه کار کمیته امداد کار فرهنگی است و خدمات و برنامه‌های این نهاد بر اساس و مبنای فرهنگی می‌باشد، تصریح کرد: از جمله خدمات فرهنگی ارائه شده به مددجویان در این پنج ماهه اعزام حدود 400 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان به اردوهای خارج استانی در استان‌های خراسان، بوشهر و اصفهان است.

فرهادی بیان داشت: تعداد یک هزار دانش‌آموز مددجو در کلاس‌های کانون تابستانه شرکت کرده و 500 مددجوی دیگر نیز در سایر کانون‌ها مشغول فراگیری و آموزش‌های مختلف هستند.

وی همچنین به دانش‌آموزان مجتمع‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: تعداد 422 دانش‌آموز در هفت خوابگاه این نهاد مشغول به تحصیل هستند و بالغ بر 4 میلیارد و 149 میلیون ریال در ابعاد مختلف برای آنان هزینه شده است.

فرهادی به عملکرد مطلوب مجتمع‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان 6 مجتمع فرهنگی صد درصد قبولی خرداد بوده‌اند و این نشان از موفقیت این خوابگاه‌ها در امر کمک به تحصیل دانش‌آموزان نیازمند دارد.

وی از دیگر خدمات ارائه شده در این پنج ماه به مددجویان را آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: در این راستا یک هزار و 140 نفر از مددجویان در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت و آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و امید است بعد از این آموزش‌ها فرصت‌های لازم برای اشتغال آنان فراهم گردد.

مدیرکل کمیته امداد استان به 735 مورد ثبت نام تسهیلات اشتغال در سامانه مربوطه اشاره کرد و گفت: تعداد 530 مورد از این تعداد از محل بانک‌های عامل و مابقی از محل اعتبارات کمیته امداد به مددجویان ثبت نام شده پرداخت شد.

وی از دیگر خدمات این نهاد را ارائه یک هزار و 850 مورد وام قرض‌الحسنه با اعتبار 17 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش ما این است که این تسهیلات کارگشای مشکلات نیازمندان بوده و جهت رفع نیازهای اساسی آنان مفید باشد.

فرهادی با بیان این که 6 هزار و 500 سبد غذایی بین کودکان نیازمند توزیع شده است، گفت: این تعداد برای کمک به تغذیه یک هزار و 300 کودک زیر شش سال با اعتبار 3 میلیارد و 250 میلیون ریال هزینه شده است.

وی کمک هزینه ازدواج شامل هدیه به داماد، جهیزیه نوعروسان و کمک هزینه ازدواج مجدد را 964 مورد با هزینه 7 میلیارد و 220 میلیون ریال عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان از دیگر خدمات ارائه شده به مددجویان را 500 میلیون ریال برای کمک به 451 خانوار اجاره‌نشین، بهره‌مندی 7 هزار و 149 مددجوی تحت حمایت از بیمه اجتماعی و بهره‌مندی 10 هزار و 725 نفر از خدمات بهداشتی و بیمه‌ای کمیته امداد بیان کرد.

وی در ارتباط با ایتام تحت حمایت گفت: در حال حاضر 5 هزار و 379 یتیم تحت حمایت داریم که از این تعداد 2 هزار و 428 نفر زیر 18 سال هستند.

فرهادی اظهار داشت: تعداد 4 هزار و 946 حامی سرپرستی 3 هزار و 265 نفر از ایتام تحت حمایت را بر عهده دارند و در پنج ماهه اول سال جاری 7 میلیارد و 945 میلیون ریال از محل حامیان به این ایتام کمک شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با اطلاع‌رسانی درست و مطلوب و همکاری خیرین نیکوکار برای سایر ایتام حامی جذب شده و بسیاری از هزینه‌ها و مشکلات ایتام با کمک خیرین و حامیان حل و فصل گردد.

فرهادی به درآمد پنج ماهه حوزه مشارکت‌ها اشاره کرد و گفت: جمعاً 25 میلیارد ریال در ابعاد مختلف از جمله زکات و صدقات و سایر موارد جمع‌آوری شده که امید به افزایش این درآمد در مدت باقی مانده سال داریم.

انتهای پیام/82009/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول