اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار میرشکار:

ایران قربانی گسترده‌ترین حملات شیمیایی در دنیاست

یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گفت: گسترده‌ترین استفاده از مواد شیمیایی در جنگ هشت‌ساله جمهوری اسلامی ایران با عراق و حزب بعث بوده است.

ایران قربانی گسترده‌ترین حملات شیمیایی در دنیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه آمل، سردار علیجان میرشکار در جمع نیروهای بسیج آمل با تاکید براینکه کشور ما در هشت سال جنگ با براندازی پرده تزویر چهره واقعی استکبار را نشان داده است، اظهار داشت: شاید این گفته امام راحل در آن زمان ملموس بوده که چهره تزویر دشمنان اسلام چه بوده است.

وی با بیان اینکه چهره واقعی دشمنان در جنایات شیمیایی که امروز به بهانه آن دست به جنگ‌های جدیدی در منطقه خاورمیانه می‌زنند، نشان داده می‌شود، افزود: برای نخستین بار موادشیمیایی در جنگ جهانی اول بوده که با توجه به قرارداد آن طی چهار قرن گذشته در آن بیش از 124 هزار تن شیمیایی استفاده و مرگ 90 هزار و مصدومیت یک میلیون نفر را بدنبال داشته است.

سردار میرشکار با اشاره به اینکه پس از آن جنگ گسترده‌ترین استفاده این مواد در جنگ هشت‌ساله جمهوری اسلامی ایران با عراق و حزب بعث بوده است، تصریح کرد: با توجه به ممنوعیت استفاده این مواد در عملیات خیبر در اسفند ماه سال 62 در جبهه غربی و میانی مورد استفاده قرار گرفت که موجب مصدومیت بسیاری از رزمندگان ما شد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اعلام اینکه پس از بمب‌گذاری شیمیایی دشمن بعثی به میان رزمندگان ما درخواست اکیپی از سوی سازمان ملل جهت رسیدگی به این امر از ایران شد، ابراز داشت: متاسفانه با آمدن اکیپ و تهیه عکس و گزارش از استفاده مواد شیمیایی در بیانیه‌شان نامی از عراق عنوان نشد.

وی ادامه داد: برای دومین بار نیز این مواد در یک سال بر سر ایثارگران ما ریخته شد که با با درخواست اکیپ از سوی سازمان بدون ذکر نام کشوری فقط به بیانیه در سازمان ملل اکتفا کردند.

سردار میرشکار با بیان اینکه در سال‌های 64 و 65 این بمب‌گذاری و استفاده از مواد شیمیایی ادامه داشت، یادآور شد:‌ متاسفانه در آن سال‌ها نیز با درخواست اکیپ سازمان ملل و پس از تهیه عکس و گزارش از مناطق و مصاحبه با مصدومان ایرانی در بیمارستان‌های اروپایی و آلمان با ذکر یک بیانیه کوتاه باز نامی از عراق مطرح نکردند.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران خاطرنشان کرد: این روند همچنان ادامه داشت تا به اینکه حزب بعث به خود اجازه بمب‌گذاری بر سر مردم بی‌گناه منطقه بانه و سردشت را در سال 66 و سپس بمب‌گذاری 300 مواد شیمیایی مردم منطقه مریوان، همچنین حلبچه را دادند که موجب مرگ و مصدومیت بسیاری از هموطنان ما شد امام باز هم با گزارش عکس و تصویر از مناطق آلوده فقط به یک بیانیه اکتفا کردند.

وی اضافه کرد:‌ پس از مرگ و مصدومیت این افراد، قطعنامه 662 در آنجا برای اولین بار نام عراق در گزارش ذکر شد که در تیرماه سال 67 قطعنامه 598 بسته شد و در مردادماه آتش‌بس اعلام و در چهارم شهریور در قطعنامه 620 عراق متهم به استفاده از مواد شیمیایی شد در حالیکه جنگ هشت ساله ایران به پایان رسیده بود.

سردار میرشکار با تاکید براینکه امروزه نیز دشمنان به دنبال منافع شخصی خود هستند تا به دنبال صلح و آرامش ابراز داشت: همان کسانی که سلاح شیمیایی را در طول جنگ جهانی اول مورد استفاده قرار دادند امروزه در برابر مقاومت موضع می‌گیرند و خود را به عنوان مدافع حقوق بشر معرفی‌ می‌کنند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس‌ با اعلام اینکه آن‌ها همان کسانی هستند که جنگ را بر ما تحمیل کردند، یادآور شد: رابطه با آمریکا جزو سیاست‌های کلان نظام است و در این رابطه فقط شخص رهبریت می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

وی وظیفه امروز ما ایرانیان را مطالبات گفتمان امام راحل در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بیان کرد و گفت: ما باید سیاست‌های دشمنان را شناسایی کنیم و برای آنچه که رهبری شناختند آمادگی کامل داشته باشیم.

انتهای ‌پیام/86011/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول