اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

31 مهرماه جاری

پرده جشنواره تئاتر مهر کاشان باز می‌شود

رئیس ستاد برگزاری نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان از برگزاری این جشنواره در اواخر مهرماه جاری در فرهنگسرای مهر این شهرستان خبر داد.

پرده جشنواره تئاتر مهر کاشان باز می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مهدی نادعلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از ارسال 369 اثر به دبیرخانه نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد اثر از 127 شهرستان سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته تئاتر، نمایشگاه تخصصی ماسک، کتاب تئاتر و عکس پیشکسوتان عرصه هنر را از جمله برنامه‌های جنبی نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان اعلام کرد.

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرستان کاشان، همچنین از انتشار فراخوان پوستر جشنواره برای نخستین بار خبر داد و افزود: از بین 14 اثر ارائه شده توسط هنرمندان کاشانی، پوستر مصطفی توفیقی به عنوان پوستر برگزیده انتخاب شد.

به گفته وی، نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان در سه بخش مسابقه صحنه‌ای، نمایش محیطی موسوم به نمایش خیابانی و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

رئیس ستاد جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان یادآور شد: در نمایش‌های خیابانی طی مدت دو سال گذشته موضوعات مختلف شهرستان کاشان وجود داشته که به طور مجدد در برنامه‌های جشنواره گنجانیده شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 400 میلیون ریال برای نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر در کاشان هزینه شود که این میزان هزینه از طریق جذب حامی تأمین می‌شود.

نادعلی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر همه ساله یکی از برنامه‌های شاخص سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان است که امسال برای نهمین سال متوالی در اواخر مهرماه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان امسال تلفیقی از جشنواره‌های هشت دوره قبلی است که در قالب جشنواره دینی، شهروندی و دفاع مقدس برگزار می‌شود و به صورت یک جشنواره سراسری با عنوان تئاتر مهر گشایش می‌یابد‌.

نادعلی یکی از ویژگی‌های نهمین جشنواره تئاتر مهر امسال را علاوه بر برگزاری نمایش در فرهنگسرای مهر و سالن ارشاد، اجرای نمایش‌ها در سطح شهرستان، مدارس و مکان‌های عمومی شهرستان عنوان کرد.

رئیس ستاد جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان، یکی از صفات خداوند را مهر دانست و گفت: مزین شدن نام جشنواره به یک نام الهی نشان دهنده دغدغه متولیان برای غنای محتوایی جشنواره است تا هنرمندان کاشانی بتوانند در کنار یکدیگر توانایی‌ها و استعدادهای خود را در این امر هنری به منصه ظهور برسانند.

نادعلی در ادامه با اشاره به اینکه کارهای مقدماتی جشنواره از خردادماه امسال آغاز شده ابراز داشت: بیش از 50 نفر فعالیت خود را در قالب کمیته‌ها و بخش‌های مختلف جشنواره از خردادماه سال جاری آغاز کرده‌اند.

وی در ادامه از تشکیل چارت سازمانی جشنواره تئاتر مهر کاشان برای نخستین بار در سال جاری خبر داد و افزود: در رأس چارت سازمانی جشنواره که شورای سیاست‌گذاری است شهردار و معاون وی قرار دارند و محمد شفافی نیز به عنوان دبیر جشنواره با تجریه هشت دوره برگزاری این جشنواره حضور دارد.

رئیس ستاد برگزاری نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان همچنین از تشکیل پنج کمیته ارتباطات، تشریفات، پشتیانی، جذب مشارکت‌های مردمی و کمیته فنی خبر داد و افزود: در رأس هر یک از کمیته‌ها از افراد متخصص و با تجربه استفاده شده است.

نهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با موضوعات دینی، اجتماعی و فرهنگ شهروندی به مدت هفت روز از 31 مهر تا ششم آبان‌ماه سال جاری در فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2406/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول