اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان خبر داد

اجرای 41 نمایش در جشنواره بیستم/بودجه جشنواره فیلم 10 برابر جشنواره تئاتر

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از اجرای 41 نمایش در هشت بخش کودک، نوجوان، خردسال، بین‌الملل، کارگاه‌های آموزشی، نمایشنامه‌نویسی، خیابانی و بخش ویژه خبر داد.

اجرای 41 نمایش در جشنواره بیستم/بودجه جشنواره فیلم 10 برابر جشنواره تئاتر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهرام کرمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همدان در مدت سه سال گذشته جشنواره را به خوبی برگزار کرده است، افزود: در این مدت هیچ مشکلی در همدان در برگزاری جشنواره مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه حمایت مسئولان ارشد استان را در برگزاری مستمر جشنواره در همدان نباید نادیده گرفت، بیان داشت: جشنواره بیستم تئاتر کودک و نوجوان نسبت به جشنواره نوزدهم بهتر برگزار خواهد شد و تمام مقامات استان از این جریان حمایت می‌کنند.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به اینکه این جشنواره از 24 تا 30 مهر ماه در همدان برگزار خواهد شد، افزود: در این جشنواره 400 هنرمند از سراسر کشور و بین‌الملل در همدان حضور می‌یابند.

وی از افزایش یک بخش ویژه و خردسال به جشنواره بیستم خاطرنشان کرد: جشنواره بیستم در هشت بخش کودک، نوجوان، خردسال، خیابانی، کارگاه‌های آموزشی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، بین‌الملل و بخش ویژه همدان برگزار خواهد شد.

کرمی به نمایش‌های بخش بین‌الملل اشاره کرد و گفت: نمایش‌ها از کشورهای ایتالیا، آلمان، پرتغال، لهستان، اسپانیا، مالزی و دانمارک در جشنواره بیستم حضور می‌یابند.

وی از اجرای دو تولید مشترک خبر داد و بیان داشت: این نمایش‌ که به صورت مشترک توسط ایران و مالزی تولید شده، به کارگردانی ایران و حضور هنرمندان مالزی در فضاهای بیرونی و روستاها اجرا می‌شود.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با اشاره به متقاضیان شرکت در جشنواره بیستم، یادآور شد: در گروه نمایشی کودک و نوجوان 128 گروه نمایشی متقاضی شرکت در جشنواره بودند که 30 گروه نمایشی آن از همدان بود و در بخش صحنه‌ای نیز 13 گروه شرکت کردند.

وی با بیان اینکه پس از پذیرفته شدن آثار، در نهایت 41 نمایش در بخش‌های مختلف پذیرفته خواهد شد، بیان داشت: در جشنواره امسال همدان در چهار گروه نمایشی با عنوان بخش نمایش ویژه همدان اجرا خواهد داشت.

کرمی بالا بودن کیفیت آثار نمایشی همدان را ناچار به انتخاب بیشتری از این آثار عنوان کرد و اذعان کرد: این آثار امتیاز ویژه را برای حضور در بخش مسابقه داشتند اما ظرفیت جشنواره اجازه نداد.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر کیفیت افتتاحیه امسال اظهار کرد: کیفیت برگزاری افتتاحیه جشنواره سال گذشته بسیار مطلوب بود چرا که به صورت مردمی برگزار شد.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزاری افتتاحیه به حضور مردم را اتفاق بزرگی دانست و گفت: در مراسم اختتامیه نیز علاوه بر حضور وزیر ارشاد، هنرمندان و مسئولان استان نیز حضور خواهند داشت.

وی یکی از نقاط قوت جشنواره را تخصصی بودن دانست و گفت: نگاه ما هیچ گاه بومی نبوده زیرا این جشنواره بین‌المللی است و باید در این راستا همه برنامه‌ریزی‌ها با توجه به یک نگاه بین‌المللی تدارک دیده شود.

کرمی تئاتر شهر همدان را اتفاق مهم جشنواره امسال دانست و گفت: این سالن به صورت تخصصی در زمینه تئاتر احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش خردسال جشنواره بیستم پنج گروه، در بخش خیابانی هشت گروه، در بخش نوجوان 9 گروه، در بخش کودک هشت گروه، در بخش ویژه همدان چهار گروه و در بخش بین‌الملل نیز هفت نمایش پذیرفته شده است.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در پایان گفت: بودجه تئاتر قابل مقایسه با فیلم نیست به طوری که 10 برابر بودجه تئاتر به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اختصاص می‌یابد و ما نیز به دنبال افزایش بودجه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان هستیم.

انتهای پیام/89003/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول