اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای پژوهشی منطقه 23 دانشگاه آزاد خبر داد

راهیابی 40 طرح علمی و فناوری دانشگاه آزاد همدان به جشنواره فرهیختگان

رئیس شورای پژوهشی منطقه 23 دانشگاه آزاد اسلامی از معرفی 40 عنوان طرح علمی، پژوهش و فناوری در منطقه 23 به منظور شرکت در جشنواره فرهیختگان خبر داد.

راهیابی 40 طرح علمی و فناوری دانشگاه آزاد همدان به جشنواره فرهیختگان

علیرضا اسفندیاری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: دومین جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری فرهیختگان با هدف ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی و معرفی پژوهشگران، کشف استعدادهای برتر، ایجاد انگیزه در نوآوران و فن‌آفرینان داخلی، گسترش تجربه‌های علمی و ایجاد زمینه همکاری علمی بین محققان و فراهم‌سازی فضایی پرشور و رقابتی بین اندیشمندان و دانشمندان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در منطقه 23 دانشگاه آزاد اسلامی  پس از بررسی‌ها در نهایت، 40 عنوان طرح علمی، پژوهش و فناوری به دبیرخانه این جشنواره در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شد.

رئیس شورای پژوهشی منطقه 23 دانشگاه آزاد بیان داشت: در عناوین مطرح شده در این جشنواره پس از اعلام فراخوان به اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان همدان آثار جمع‌آوری و در جلساتی به بررسی و اعلام نظر درباره آنها پرداخته شد.

وی ادامه داد: در بخش نشریه علمی در گروه علوم انسانی نشریه «آمایش محیط » از واحد ملایر و در گروه هنر و معماری نشریه «هفت حصار» از واحد همدان حائر شرکت در این جشنواره شدند.

اسفندیاری‌مقدم اظهار داشت: در بخش کتاب تألیفی در گروه علوم پایه کتاب «شیمی دارویی» به نویسندگی سعید جامه‌بزرگی، در گروه پزشکی کتاب «درسنامه بهداشت، جمعیت و تنظیم خانواده» به نویسندگی زهرا قدسی، در گروه کشاورزی و محیط زیست کتاب «آمایش سرزمین» به نویسندگی مهدی ریاحی‌خرم و در گروه فنی و مهندسی کتاب «مبانی رفتاری رس‌ها» به نویسندگی  امیررضا گودرزی به این جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: در گروه علوم انسانی کتاب «نظم بین‌الملل در تئوری و عمل» به نویسندگی علیرضا رضایی، در گروه هنر و معماری کتاب «کلانشهر ویژگی‌ها و مفاهیم» به نویسندگی محمد رحمانی و در عنوان کتاب‌های ترجمه شده، کتاب «درآمدی بر معناشناسی عربی» به نویسندگی علی طاهری در گروه علوم انسانی به این جشنواره معرفی شدند.

رئیس شورای پژوهشی منطقه 23 دانشگاه آزاد اسلامی ابراز داشت: در بخش مقالات برتر در گروه علوم پایه مقاله سعید جامه‌بزرگ با عنوان «پیش‌بینی اثرات حلال بر ثابت یونش دو نوع اسید سولفونیک»، در گروه پزشکی مقاله سیمین حجت‌الاسلامی با عنوان «بررسی آزمون بک در دانشجویان و رابطه آن با فاکتورهای خطر» و در گروه کشاورزی و محیط زیست مقاله سهیل سبحان با عنوان «محتوای فلزات سنگین در خاویار ماهی ازون‌برون ایرانی»، حائز شرایط ورود به جشنواره فرهیختگان شدند.

به گفته وی در گروه فنی و مهندسی مقاله اسماعیل‌پور با عنوان «روش مبتنی بر ماشین یادگیری سلولی برای دسته‌بندی داده‌ها»، در گروه علوم انسانی علیرضا اسفندیاری‌مقدم با عنوان «بررسی عوامل موثر بر تولیدات علمی زنان ایرانی در ISI» و سرانجام در گروه هنر و معماری مقاله کیانوش ذاکرحقیقی به عنوان «ارزیابی میزان تحقق عدالت اجتماعی در طرحهای توسعه شهری مطالعه موردی شهر همدان» نیز حائز شرایط ورود به جشنواره فرهیختگان شدند.

اسفندیاری‌مقدم اظهار داشت: در بخش طرح پژوهشی برتر در گروه علوم پایه طرح سعید جامه‌بزرگی با عنوان «مطالعه اثرات آنومری در ساختار و رفتار صورت بندی بالوتتراهیدرولیوپپران اکسید با استفاده از محاسبات مکانیک کوانتومی آغازین و تحلیلN2L » در گروه علوم پزشکی طرح زهرا قدسی با عنوان «بررسی تأثیر ورزش‌های دوران بارداری بر نتایج حاملگی در زنان اول‌زا در شهر همدان»، در گروه کشاورزی و محیط زیست طرح مهرداد چراغی با عنوان «بررسی تأثیر کاربرد کودهای فسفاته بر محتوای فلزات سنگین در خاک و محصولات کشاورزی»، به این جشنواره معرفی شدند.

وی ابراز داشت: در گروه فنی و مهندسی طرح منصور اسماعیل‌پور با عنوان «آنالیز سیگنال‌های الکتروآنسفاگرافی برای تشخیص صرع و افسردگی با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی در افراد عادی و خلاق»، در گروه علوم انسانی طرح علیرضا اسفندیاری‌مقدم با عنوان «بررسی وضعیت و عوامل موثر بر تولیدات علمی زنان ایرانی در آی. اس. آی بین سال‌های 1993 تا 2009 » و در گروه هنر و معماری طرح محمد رحمانی با عنوان «مطالعه تلفیق مدل‌های سلسله مراتبی A.H.P » و Topsisدر مکان‌یابی اراضی نمونه موردی شهرهای اقماری همدان» به این جشنواره راه یافتند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در بخش پایان‌نامه کارشناسی ارشد این جشنواره در گروه علوم‌پایه پایان‌نامه رعنا فرهاد صفت با عنوان «یافتن الگوریتمی برای محاسبه هال بازه‌ای مجموعه جواب یک دستگاه معادلات خطی بازه ای»، در گروه محیط زیست و کشاورزی پایان‌نامه مژگان شجری با عنوان «اثر زمان انکوباسیون و پوست کیوی بر تحرک برخی فلزات سنگین در خاک آلوده شنی»، در گروه فنی و مهندسی پایان‌نامه  سیداحمد عدنانی با عنوان «عیب‌یابی و ارتقاء کارایی موتورهای دیزل خودروهای فوق سنگین عملیاتی به کمک آنالیز روغن» وارد این جشنواره شدند. 

وی اضافه کرد: در گروه علوم انسانی پایان‌نامه سمیه نوش‌آبادی با عنوان «رئالیسم در شعر دوره مشروطه ( ملک‌الشعرای بهار، میرزاده عشقی، ایرج میرزا، لاهوتی، نسیم شمال)»، در گروه هنر و معماری پایان‌نامه امیر رحمانی با عنوان «تعیین الگوی بهینه‌سازی و پایداری روند گسترش کالبدی فضایی شهر(نمونه موردی شهر صالح آباد)» و سرانجام در پایان‌نامه دکتری در گروه علوم انسانی پایان‌نامه رجب توحیدیان با عنوان تضاد معانی و مضامین در سبک هندی( کلیم کاشانی، صائب تبریزی، جویای تبریزی و بیدل دهلوی) حائز شرایط حضور در این جشنواره شدند.

اسفندیاری‌مقدم بیان داشت: انجمن علمی معماری دانشگاه آزاد اسلامی همدان به عنوان انجمن برتر در این منطقه و در طرح برون‌دانشگاهی طرح  مهرداد چراغی با عنوان نیاز سنجی، گردآوری، تشکیل داده مکانی، لایه سامانه Web GIS از اعضای هیئت علمی واحد همدان حائز شرایط ورد به جشنواره شدند.

وی تصریح کرد: سیستم آبیاری هوشمند، مصطفی شاملویی  به عنوان واحد فناور، طرح اتوکلاو افشین حاجیلویی به عنوان طرح فناور و دستگاه بررسی تراوش آلودگی خاک امیررضا گودرزی به عنوان اختراع این منطقه برگزیده شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد همدان با بیان اینکه این عنوان مربوط به واحدهای بسیار بزرگ، بزرگ، متوسط  و کوچک دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه 23 است، افزود: در این بخش واحد همدان به عنوان واحد بسیار بزرگ، واحد تویسرکان به عنوان واحد بزرگ، واحد اسدآباد به عنوان واحد متوسط و علوم و تحقیقات همدان به عنوان واحد کوچک به این جشنواره معرفی شدند.

وی در پایان سخنانش بیان داشت: این جشنواره آذرماه سال جاری همزمان با هفته پژوهش و فناوری و با شعار «تولید علم و توسعه فناوری مبنای تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/89003/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول