اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نهم مهرماه جاری صورت می‌گیرد

برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شیراز

نهم مهرماه جاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی کشور در شیراز برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر محمد‌هادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار این نمایشگاه، گردهمایی روسای تجهیزات پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: سخنرانان ویژه مراسم دکتر «رسول دیناروند» به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی کشور و دکتر «حسین کیوان» مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند بود.

ایمانیه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: مشکل داروهای شیمی‌درمانی با برگشت شرایط به وضعیت سال 90 حل شد و سهم بیماران از هزینه دارو کاهش یافت.

وی در مورد داروی بیماران «ام اس» نیز گفت: اقداماتی انجام شده که داروی «ام اس» نیز مانند داروهای شیمی‌درمانی ارزان ارائه شود و مردم می‌توانند داروهای مورد نیاز خود را از داروخانه هلال احمر و داروخانه ویژه چهار راه خیرات این شهر تهیه کنند.

ایمانیه اضافه کرد: در ابتدای هفته موضوع پوشش قرارداد پزشک خانواده با آزمایشگاه‌ها حل شد و از این تاریخ به بعد تمام آزمایشگاه‌های این استان دفترچه‌های بیمه را قبول می‌کنند.

مبتلایان جدید تالاسمی در فارس کمتر از انگشتان دست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: با توجه به آنکه فارس و مازندران بیشترین تعداد بیماران تالاسمی را در کشور دارند، اقدامات ویژه‌ای برای غربالگری پیش از ازدواج در این استان انجام شد که باعث کاهش چشمگیر در تعداد مبتلایان در فارس شده است.

ایمانیه تصریح کرد: در حال حاضر بنابر فتاوی مراجع تقلید عظام و مقام معظم رهبری در صورت تشخیص تالاسمی تا پیش از چهار ماهگی جنین، اجازه سقط صادر می‌شود.

به گفته وی، صدور مجوز سقط به سبب هزینه‌های گزاف درمان تالاسمی برای خانواده و دولت و رنجی است که خود کودک و خانواده وی متحمل خواهند شد.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در بیمارستان شهید دستغیب شیراز تجهیزات تشخیصی تالاسمی در جنین استقرار یافته و از این رو آمار تالاسمی جدید (ابتلای تازه) به کمتر از انگشتان دست رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به کمبود تخت اورژانسی در فارس اشاره کرد و گفت: با توجه به استفاده از تمام فضاهای موجود برای بحث اورژانس و راه‌اندازی بیمارستان «امتیاز» امکان افزایش تخت اورژانس در فضاهای فعلی وجود ندارد و تا زمان انجام اقدامی اساسی، کمبود به شیوه نرم‌افزاری مدیریت می‌شود.

به دانشجویان کوار مدرک بهیاری نمی‌دهیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه گفت: مرکز علمی کاربردی علوم پزشکی کوار زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی نیست و اینکه دانشجویان این دانشگاه تقاضا دارند به آنان مدرک معادل بهیاری داده شود، قانونی تلقی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: تنها راه پیش‌روی این دانشجویان این است که در مراکز زیر نظر دانشگاه تحصیلات خود را تکمیل کرده و با گذراندن 40 واحد مدرک بگیرند.

اتمام بیمارستان خشت، اتمام توسعه بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمؤمنین (ع) و بررسی مساجد از نظر بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز دیگر مواردی بود که مورد اشاره ایمانیه قرار گرفت.

وی در ادامه از حل مسئله زمین‌های مورد اختلاف با دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: با وساطت استاندار فارس بنا شد بخشی از 110 هکتار زمین‌های مورد اختلاف علوم پزشکی و دانشگاه شیراز به ما تعلق گیرد که برای احداث بیمارستانی کامل به عنوان جایگزین بیمارستان نمازی استفاده خواهد شد.

به گفته وی، این بیمارستان در مسیر تونل دوقلوی کوهسار و نزدیک به بلوار جمهوری اسلامی خواهد بود و با احداث آن ساختمان فعلی بیمارستان نمازی به حالتی بینابین مسکونی و پزشکی تبدیل شده و کاربری آسایشگاه پیدا می‌کند.

ایمانیه ابراز داشت: بازسازی بیمارستان فعلی نمازی به سبب آنکه خارج کردن چند ساله آن از چرخه بهداشت و درمان ممکن نبود، انجام نشد و همچنین امکان احداث ساختمان در کنار آن نیز وجود ندارد.

وی از ساخت مرکز جامع درمانی بیماری‌های گوش در شیراز توسط یک خیر خبر داد که به علت مخالفت شهرداری با ساخت آن در بلوار چمران در بلوار جمهوری ساخته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین گفت: 41 هزار متر مربع زمین کنار پارک شهید دوران واقع در بلوار مدرس متعلق به مالکی شخصی است که قبول کرده آن زمین در ازای یک واحد خانه به شهرداری داده شود و در نیمه دیگر زمین یک بیمارستان احداث گردد.

انتهای پیام/ 2448/ل40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول