اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ترویج فرهنگ زیست‌محیطی صورت گرفت

امضای تفاهمنامه زیست‌محیطی کانون کودکان و محیط زیست گیلان

تفاهمنامه ترویج فرهنگ زیست‌محیطی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محیط زیست گیلان امضا شد.

امضای تفاهمنامه زیست‌محیطی کانون کودکان و محیط زیست گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تفاهمنامه اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان و اداره کل محیط زیست استان با هدف مشارکت هر چه بیشتر در ترویج فرهنگ زیست‌محیطی در بین کودکان و نوجوانان ظهر امروز با محیط زیست این استان امضا شد.

این تفاهمنامه با توجه به اصل 50 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ضرورت حفاظت از محیط زیست که وظیفه عمومی و لزوم مشارکت تمام بخش‌های اجرایی کشور در این عرصه را طلب می‌کند از طرف اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل محیط زیست گیلان به امضا رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، در جریان امضای تفاهمنامه مذکور امضای این تفاهمنامه را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ محیط زیست مهم دانست.

امیر عبدوس، با بیان اینکه همکاری کانون در انتقال فرهنگ زیست‌محیطی به نسل آینده اهمیت دارد، اظهار کرد: امضای تفاهمنامه گامی برای برقراری ارتباط بیشتر دو دستگاه اجرایی است.

وی، همکاری در ترویج و اشاعه فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی را از اهداف تفاهمنامه ذکر کرد و گفت: نهادینه شدن نشانه‌های فرهنگی و دینی در جلوگیری از تخریب محیط زیست گیلان و کشور در بین کودکان و نوجوانان ضرورت دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان نیز با اشاره به فعالیت این کانون، همکاری در آشنا کردن کودکان و نوجوانان را مهم خواند.

نقی علیزاده، اضافه کرد: اهمیت حفاظت از محیط زیست امری اسلامی و فرهنگی بوده و این امر در آیات و احادیث بیان شده است.

وی، با بیان اینکه در تاریخ قبل و پس از اسلام نیز محیط زیست مورد توجه ایرانیان قرار داشت، تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان آمادگی برگزاری کارگاه و اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی را دارد.

این مسئول، همکاری دو دستگاه مذکور را در توانمندسازی و ارتقای سطح آگاهی‌های زیست‌محیطی در بین کودکان و نوجوانان مهم دانست.

به گزارش فارس، اعتبار تفاهمنامه زیست‌محیطی بین دو دستگاه مذکور از امروز به مدت دو سال است و در صورت تأیید طرفین، تمدید می‌شود.

انتهای پیام/2300/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول