اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

پاس در همدان به دنبال آتش زدن نفت

در نخستین هفته مسابقات فوتبال دسته یک کشور، تیم فوتبال پاس همدان از تیم قدرتمند نفت مسجدسلیمان پذیرایی می‌کند.

پاس در همدان به دنبال آتش زدن نفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امروز چهارشنبه سوم مهرماه 92 مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور با انجام 12 بازی در نقاط مختلف ایران آغاز می‌شود.

در مسابقات امسال بر اساس طرحی که در سال گذشته در دستور کار فدراسیون فوتبال قرار گرفته، کم کردن تیم‌ها در لیگ‌های برتر، دسته یک و 2 از برنامه‌های بلندمدتی است که برای بهتر برگزار شدن مسابقات در سطوح مختلف انجام می‌شود.

برای تحقق همین برنامه، در جام آزادگان با حضور 26 تیم باشگاهی از سراسر ایران در دو گروه 13 تیمی به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با یکدیگر مسابقه می‌دهند تا از هر گروه دو تیم، مستقیم جواز حضور در لیگ برتر را کسب کند.

بر اساس قرعه‌کشی امسال در گروه دوم این رقابت‌ها، تیم ریشه‌دار پاس همدان یکی از دو نماینده فوتبال استان در این مسابقات است که شرایط سختی نسبت به گروه یک دارد زیرا بعد مسافت و پراکندگی مکان تیم‌ها سختی کار را برای سبزپوشان همدانی دوچندان کرده است.

در گروه دوم آلومینیوم هرمزگان، پیکان تهران، پاس همدان، نفت مسجد سلیمان، راهیان کرمانشاه، ابومسلم مشهد، ایرانجوان بوشهر، آهن بافق‌یزد، سایپا شمال، داماش ایرانیان، مس رفسنجان، نفت گاز گچساران و البدر بندر کنگ حضور دارند و باید برای صعود تنها یک تیم به لیگ برتر جدال نزدیکی داشته باشند.

شاگردان مجتبی خورشیدی که خیلی دیرتر از بقیه تیم‌ها جذب بازیکنان، کار بدنسازی و تمرینات خود را آغاز کردند با آمادگی تقریبی، وارد گردونه مسابقات خواهند شد و از نظر بازیکنان نسبت به تیم سال قبل این تیم تغییرات بسیار اساسی پیدا کردند.

در جذب بازیکن، پاسی‌ها با دست خالی و دادن قول مساعد با نادر هوشیار (دفاع چپ) از تیم راه‌آهن تهران، امید خورج (دفاع وسط) از تیم فولاد یزد، سیدعماد قاسمی (دفاع وسط) از تیم سایپای شمال، مهدی سیفی (هافبک) از آلومینیوم هرمزگان، سیدمصطفی عاقلی (هافبک) از پیکان تهران و علی حق‌دوست (هافبک دفاعی) از تیم ابومسلم خراسان، محمد نجارنیارکی (دروازه‌بان) از نیروی‌ زمینی، فخرالدین شهرویی (مهاجم) از مس سرچشمه، مجتبی محبوب‌مجاز (مهاجم) از پارسه تهران، کاوه زنگیان (دفاع وسط) از گسترش فولاد، امیرحسین نهال (مهاجم) از صنعت ساری، سید صابر میرقربانی (مهاجم) از شهرداری‌تبریز، سیداحمد موسوی (دفاع راست) از استقلال تهران و بابک رضی (هافبک) از شهرداری تبریز به توافق رسیدند.

در کنار باتجربه‌های این تیم، حضور بازیکنان مستعد و بومی همدانی نظیر مهرداد رضایی، مصطفی یوسف‌علیزاده، مصطفی سلگی، میلاد خدایاری، امین رحیمی، سیدمجتبی عسگری، مصطفی قیصری، امین سوهانیان و امیر گداری باعث شده تا جای خوبی برای بومی‌گرایی در این تیم باز شود.

سیدجلیل احمدی، قاسم پوراسداالله، محسن پورحاجی، محمد میرترابی، لفته حمیدی، سیدمحمد علوی، جواد بابایی و کوشا بهایی‌پور بازیکنان فصل قبل این تیم هستند که در فصل فوتبال امسال هم حضور دارند.

در کنار خورشیدی و بنابر تشخیص مسئولان این تیم، محمود مریخی به عنوان سرپرست، مسعود اقبالی به عنوان کمک مربی اول (مدرس رسمی با سابقه کنفدراسیون فوتبال آسیا)، محمد خاوری‌نژاد به عنوان مربی دروازه‌بانان، بابک صمدیان از مربیان بومی همدانی به عنوان کمک‌ مربی دوم و همچنین فریبرز زارعی پزشکیار، حمید ایوبتین به عنوان فیزیوتراپ و حمید قرایی در سمت ماساژور که هر سه همدانی هستند معرفی شدند.

تیم فوتبال پاس در پنج هفته فرصتی که برای آماده‌سازی تیم‌شان در اختیار داشتند با یک اردوی 10 روزه در سرعین و انجام چند بازی تدارکاتی، با پیگیری تمرینات در همدان البته بدون زمین تمرینی مناسب و ثابت، برگزاری بازی تدارکاتی با پرسپولیس تهران، صبای قم، راهیان و بعثت کرمانشاه تا حدی آماده شده و از امروز باید برابر حریفان قدرتمند خود به میدان برود.

حریف امروز تیم پاس یکی از مدعیان این گروه یعنی نفت مسجد سلیمان است که با هدایت داریوش یزدی به همدان آمده و تیم دست و پا بسته‌ای برابر نماینده فوتبال همدان نخواهد بود.

تیم نفت مسجدسلیمان از آمادگی بیشتری نسبت به میزبان همدانی خود برخوردار است و به لحاظ حضور در جام حذفی و شکست پرسپولیس بندر گناوه و پیکان تهران و حضور در شرایط مسابقه به طور قطع با هماهنگی بهتری در زمین حاضر خواهند شد.

در مقابل تیم فوتبال پاس همدان فقط می‌تواند دلخوش حضور هواداران و استفاده از امتیاز میزبانی باشد تا با رونمایی از تیم پاس مدل 92 نخستین گام را در خانه و برابر تماشاگران خودی محکم بردارد.

حضور پاسی‌ها در لیگ دسته اول به لحاظ میزان بدهی که این باشگاه در ادوار گذشته به بازیکنان و کادر فنی در کمیته انضباطی دارد در هاله‌ای از ابهام بود که با رایزنی مدیران این باشگاه با اخذ فرصت از فدراسیون حل شده و بحث انحلال این تیم به طور موقتی منتفی شده است.

اما بدهی 60 میلیارد ریالی این باشگاه هنوز بر قوت خود باقی است و این تیم بدون تصویب بودجه و برگزاری تنها یک جلسه هیئت مدیره آن هم بدون مصوبه و نتیجه پا در کوران مسابقات گذاشته است.

حال باید دید مسئولان ارشد استان به عنوان متولیان، فکر اساسی برای این تیم خواهند کرد یا تغییرات در دولت و منتظر بودن برای معرفی استاندار جدید بیشتر از همه دودش به چشم پاس و هوادارانش خواهد رفت؟

علی‌محمد آزاد استاندار همدان که ریاست هیئت مدیره این باشگاه را بر عهده دارد در مورد اتفاقات و سرانجام این تیم سکوت کرده و خبرنگار فارس مبنی در پاسخ به سؤال نتیجه بودجه امسال باشگاه با یک جواب همیشگی مواجه شد «از مدیرعامل پاس سئوال کنید» و این شد که با شروع مسابقات هیچکس از شرایط موجود این باشگاه خبری ندارد.

در هر صورت امروز تیم فوتبال پاس برای حفظ آبروی فوتبال همدان و دفاع از قدمت چندین دهه این تیم به میدان می‌رود و به امید حمایت مالی و معنوی مسئولان و همچنین حمایت پرشور مردم علاقه‌مند همدانی پا به مستطیل سبز ورزشگاه شهدای قدس این شهر می‌گذارد و منتظر اتفاقات در آینده می‌نشیند.

سبزپوشان همدانی در نخستین هفته امروز چهارشنبه سوم مهرماه ساعت 15:30 در ورزشگاه شهدای قدس همدان از حریف جنوبی خود تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان پذیرایی خواهند کرد.

بر اساس اطلاع کمیته‌ داوران فدراسیون فوتبال قضاوت مسابقه بین این دو تیم بر عهده رسول رهبرفام (داور وسط)، رحیم شاهین و ایوب غلامزاده (کمک داور) و مهدی شجاعی (داور چهارم) گذارده شده است.

---------------------------------

گزارش : فرشید گل‌محمدی

---------------------------------

انتهای پیام/89020/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول