اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پرده‌ای دیگر از جاسوسی آمریکا از هند فاش شد

طبق گزارش‌های جدید، آژانس امنیت ملی آمریکا با استفاده از تجهیزات جاسوسی پیشرفته از سفارت هند در واشنگتن و دفتر سازمان ملل این کشور در نیویورک جاسوسی کرده است.

پرده‌ای دیگر از جاسوسی آمریکا از هند فاش شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، طبق گزارشی که امروز منتشر شد، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) سفارت هند در واشنگتن و دفتر سازمان ملل این کشور را با ابزار جاسوسی بسیار پیشرفته‌ای مورد هدف قرار داده‌اند که این امر می‌تواند منجر شود تا اطلاعات مربوط به هارددیسک کپی شود.

روزنامه هندو که با «گلن گرینوالد» خبرنگار روزنامه انگلیسی «گاردین» همکاری می‌کند، گزارش کرد که دفاتر هند در لیست محرمانه کشورهایی قرار داشت که برای جاسوسی از آنها توسط آژانس امنیت ملی آمریکا برگزیده شده بودند.

بر اساس این گزارش، آژانس امنیت ملی آمریکا دفتر سازمان ملل هند و سفارت این کشور در واشنگتن را بعنوان یک «هدف محل» برای نفوذ در رایانه‌ها و تلفن‌های آنها با استفاده از حفره‌های فناوری برتر انتخاب کرده‌ بودند.

هند و آمریکا روابط دشواری در گذشته داشتند و در یک دهه گذشته همپیمان محکم یکدیگر شدند و قرار است «مانموهان سینگ» نخست‌وزیر هند قرار است روز جمعه هفته جاری با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار کند.

افشاگری درباره فعالیت‌های جاسوسی آمریکا که از طریق اسنادی صورت گرفت که به دست «ادوارد اسنودن» پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا رسیده بود و پیشتر نیز موجب شد با پرده‌برداری از جاسوسی آمریکا از «دیلما روسف» رئیس‌جمهور برزیل، به تنش در روابط برزیل و آمریکا منجر شود.

گزارش روزنامه هندو، جزئیات بیشتری درباره افشاگری‌های سابقی می‌دهد که در ژوئیه امسال در گاردین منتشر شد و نشان داد که 38 سفارتخانه و هیأت‌های دیپلماتیک مورد هدف برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفتند.

افشاگری‌های جدید احتمالاً خشم مخالفان در هند را از دولت خود برمی‌انگیزاند تا موضع محکم‌تری در قبال واشنگتن‌ اتخاذ کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول