اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسف: برنامه جاسوسی آمریکا خشم جهان را برانگیخت

رئیس‌جمهور برزیل در سخنرانی سالانه در مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد که افشاگری‌های اخیر درباره برنامه جاسوسی آمریکا خشم جهان را برانگیخت.

روسف: برنامه جاسوسی آمریکا خشم جهان را برانگیخت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه سی ان ان، «دیلما روسف» در سخنرانی سالانه خود در مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که افشاگری‌های اخیر درباره شبکه جاسوسی آمریکا خشم سراسر جهان را برانگیخت.

وی تصریح کرد که ارتباطات دیپلمات‌های برزیلی مورد استراق سمع قرار گرفته است.

روسف همچنین در سخنان خود تصریح کرد که دولت‌های دوست که به دنبال تأمین مشارکت استراتژیک هستند نمی‌توانند اجازه ادامه اقدامات غیرقانونی را دهند.

روسف درباره برنامه جاسوسی آمریکا گفت: آنچه که ما در اینجا شاهد آن بودیم، نقض جدی آزادی‌های مدنی و حاکمیت کشور من بوده است.

رئیس‌جمهور برزیل برای نشان دادن خشم خود از برنامه جاسوسی آمریکا تصریح کرد: بدون حق حریم خصوصی، آزادی بیان یا افکار وجود ندارد و بنابراین هیچ دموکراسی وجود نخواهد داشت.

وی گفت: ما یک کشور دموکراتیک هستیم که اطراف ما را کشورهای دموکراتیکی گرفته‌اند که به قوانین بین‌الملل احترام می‌گذارند.

روسف تأکید کرد: حتی بدتر از آن (برنامه جاسوسی آمریکا) این است که شرکت‌های خصوصی به اجرای این نوع جاسوسی‌ها کمک کردند. حق امنیت شهروندان یک کشور زمانیکه کشور دیگری آنرا نقض می‌کند، قابل تضمین نیست.

رئیس‌جمهور برزیل ادامه داد: دخالت در امور کشور دیگر، نقض قانون بین‌الملل است و خشم برزیل جدی است و اطلاعات شهروندان به صورت تبعیض‌آمیزی مورد تهاجم و حمله قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول