اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته دفاع مقدس

قرارگاه تهذیب نفس در بیرجند برپا شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس قرارگاه تهذیب نفس و نمایشگاه عکس دفاع مقدس در بیرجند برپا شده است.

قرارگاه تهذیب نفس در بیرجند برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جنگ عراق با ایران که با نام‌های دفاع مقدس، جنگ تحمیلی و نزد اعراب با نام‌های قادسیه صدام شناخته می‌شود، جنگی است که از شهریور 1359 تا مرداد 1367 میان نیروهای مسلح دو کشور ایران و عراق جریان داشت.

جنگ هشت ساله عراق و ایران یکی از فاجعه‌های تاریخ بشری در قرن بیستم و پس از جنگ ویتنام و بالاتر از جنگ جهانی اول، دومین جنگ طولانی قرن بیستم بوده است که با آتش‌بس موقت میان عراق و ایران پایان یافت.

اما امروز هیچ کس باور نمی‌کند که ما در دفاعی مقدس‌تر از گذشته و بسیار سخت‌تر از آن روزگار قرار داریم و دشمن نه در خرمشهر و آبادان، بلکه درخانه‌های ما نفوذ کرده و فرزندان و زنان و مردان این سرزمین را به تاراج می‌برد.

باید قبول کنیم که امروز فکر و قلب ما مورد هجوم قرار گرفته و حیا و معرفت و اخلاق و ولایت در یک کلام دین‌مان را می‌خواهند از ما بگیرند.

امروز در جنگ نرم شیطان، خود مستقیم وارد عمل شده و جنگی که برپا شده است جنگ تصرف عقول و قلوب است.

جنگ امروز جنگ عقیده است، جنگی که مقدس است؛ آنطور که دفاع دیروزمان مقدس بود در جنگ نور و تاریکی باید فرمانبر ولایت باشیم تا ان‌شاءالله در این جنگ هم پیروزی به دست آید.

همچنان که رزمندگان رفتند تا صدایشان جهانی شود و به ندای یارشان لبیک گویند و نگذارند همچون کربلا ندای «هل من ناصر ینصره» امامشان بی‌پاسخ بماند، رفتند تا انقلاب نوپایشان با خونشان جان بگیرد.

براین اساس از نخستین روز هفته دفاع مقدس قرارگاه تهذیب نفس در بیرجند برپا شده است.

در این قرارگاه برنامه‌های با رویکرد تربیتی و با وجهه ظاهری مناطق عملیاتی جنوب کشور اجرا می‌شود.

در بخشی از این قرارگاه شبیه‌سازی معبر جنگی، میدان مین جنگ نرم و سخت و سنگرهای دفاع مقدس امروز و دیروز در نظر گرفته شده است.

همچنین نمایشگاه عکس و نمایشگاه «چی شد من چادری شدم؟»، ایستگاه تیراندازی، اتاق نقاشی و خاطره‌نویسی، نمایشگاه «من ولایت پذیر هستم» به مدت یک هفته از ساعت 17 تا 22 شب در این قرارگاه برپا شده و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

قرارگاه تهذیب نفس از دو قسمت خواهران و برادران تشکیل شده و اجرای آن بر عهده پایگاه مقاومت بسیج حضرت معصومه(س)، پایگاه مقاومت بسیج حضرت بقیه‌الله و به همت هیئت یالثارات الحسین(ع) است.

انتهای پیام/22481/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول