اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مجمع خیران سلامت آذربایجان غربی:

تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی همکاری خیران را می‌طلبد

مدیرعامل مجمع خیران سلامت آذربایجان غربی گفت: تجهیز و تکمیل خانه‌های بهداشت روستایی در سایه همکاری خیران امکان‌پذیر است.

تجهیز خانه‌های بهداشت روستایی همکاری خیران را می‌طلبد

ناصر اطمینان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: خانه‌های بهداشت نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در تامین سلامت اقشار مختلف مردم دارند، و به طور کلی زیربنای بخش سلامت در کشورمان محسوب می‌شوند.

وی بر لزوم تجهیز خانه‌های بهداشت مناطق روستایی تاکید کرد و افزود: اگر در خانه‌های بهداشت مناطق مختلف روستایی کشورمان مشکلاتی بروز کند، در واقع پایه‌های بنیادی حوزه سلامت دچار تزلزل شده است و همه سیستم بهداشتی جامعه با مشکل روبه‌رو می‌شود.

اطمینان با اشاره به وضعیت نامناسب بعضی از خانه‌های روستایی، ادامه داد: تنها راه‌اندازی یک واحد خدمات درمانی و بهداشتی در یک روستا از فضیلت برخوردار نیست، بلکه باید در مواقع لازم برای بازسازی، تامین نیازها و تجهیز آن نیز گام برداشت.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نیروهای فعال در این واحدهای روستایی افراد فداکار و دلسوزی هستند، زیرا با کمترین امکانات برای ارائه خدمات و کمک‌رسانی به هم‌نوعان خود مبادرت می‌کنند.

وی با اظهار به مورد نیاز بودن حداقل 50 خانه بهداشت در روستاهای مناطق مختلف آذربایجان غربی، اظهار داشت: پس از خانه بهداشت موضوع اورژانس‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا تعدادی از بیمارستان‌های استان از داشتن اورژانس مناسب بی‌بهره هستند.

اطمینان با اشاره به اهمیت جذب خیران برای فعالیت در حوزه سلامت، تاکید کرد: مردم ما انسان‌هایی نیکوکار و نوع‌دوست هستند، که به انحای مختلف و در اندازه بضاعت خود برای رفع نیاز طبقه کم‌بضاعت جامعه تلاش می‌کنند، که باید برای هدایت این ظرفیت به سمت بهداشت و درمان تلاش شود.

انتهای پیام/61002/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول