اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور خانواده‌های معظم شهدا

کتاب «شاهدان عرش‌نشین» رونمایی شد/تألیف کتاب خاطرات حبیب‌الله سیاری

مجموعه زندگینامه و خاطرات شهدا، ‌جانبازان و آزادگان شرکت برق منطقه‌ای گیلان با نام «شاهدان عرش‌نشین» رونمایی شد.

کتاب «شاهدان عرش‌نشین» رونمایی شد/تألیف کتاب خاطرات حبیب‌الله سیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان عصر امروز در آیین رونمایی از کتاب «شاهدان عرش‌نشین» که با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسئولان در نمازخانه شرکت برق منطقه‌ای گیلان برگزار شد، اظهار کرد: تاریخ پر افتخار این سرزمین همواره سرشار از دلاوری‌ها و رشادت‌های بزرگان است که مردانه در عرصه جبهه و جهاد ایستادند و مستانه سرود عشق را سردادند تا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی جاودانه و سرافراز بماند. 

*قدرت ایستادگی ایران در مقابل استکبار به برکت خون شهدا است/جبهه محل پرواز شهدا از خاک به افلاک

کریم آزادگان، با بیان اینکه امروز ایران به برکت خون شهدا قدرتمندانه در برابر استکبار ایستاده است، افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری شهدا مظهر قدرت ایران هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا افرادی هستند که درس عشق و دلدادگی را از دفتر توحید خواندند و بالاترین نمره را در کلاس ایثار و مقاومت گرفتند.

این مسئول، جبهه را محل پرواز شهدا از خاک به افلاک دانست و گفت: وظیفه ما در قبال شهدا هنوز تمام نشده و باید این مملکت را برای توسعه حفظ کنیم.

وی با اشاره به ارزیابی شرکت‌های برق منطقه‌ای در سطح کشور، تصریح کرد: در ارزیابی‌های انجام شده، گیلان، فارس و کرمان به عنوان برترین استان‌ها در خدمات‌رسانی و توسعه برق منطقه‌ای معرفی شدند. 

*وظیفه شهدای برق منطقه‌ای در دفاع مقدس

آزادگان، با بیان اینکه شهدای شرکت برق منطقه‌ای در زمان جنگ وظیفه تأمین و تجهیز برق قرارگاه‌ها را در جبهه‌ها به‌عهده داشتند، تصریح کرد: آنها تجربیات خود را در راه اعتلای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌کار گرفته بودند که سرانجام در این راه به شهادت رسیدند.

 *رونمایی کتاب سروقامتان شهدای ترور

دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان نیز در مراسم مذکور با اشاره به تشکیل تیم تحقیقاتی پیرامون جمع‌آوری اطلاعات و اسناد کتاب «شاهدان عرش نشین»، اظهار کرد: خاطرات شهدای برق منطقه‌ای گیلان از زبان دوستان، خانواده، همرزمان، مطالعه وصیتنامه و ضمائم آنها شامل مدارک و تصاویر جمع‌آوری شده است.

محمدرضا بینش برهمند، برخی از آثار خود را برشمرد و گفت: از سال گذشته تاکنون کتاب‌های شهدا و اساتید گیلان، شهدای هنرمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سه جلد کتاب ستارگان معبر عشق در معرفی شهدای تخریب گیلان، ‌سنگری از جنس عشق برای شهدای کشاورزی، جلد دوم کتاب سروقامتان شهدای ترور و ... رونمایی شده است. 

*تألیف خاطرات و زندگینامه حبیب‌الله سیاری در آینده نزدیک

وی از تألیف کتاب مجموعه خاطرات و زندگینامه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌زودی خبر داد.

دبیر کل جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان خاطرنشان کرد: موقعیت فعلی جامعه نیاز مبرم به اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت دارد و شناساندن سیره شهدا از جمله رسالت‌های جامعه نویسندگان و پژوهشگران گیلان است. 

*رونمایی کتاب شاهدان عرش‌نشین توسط مادر شهید اخترکاویان

به گزارش فارس، کتاب شاهدان عرش‌نشین توسط مادر شهید «سیامک اخترکاویان» رونمایی شد.

این کتاب مجموعه‌ای از زندگینامه و خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان شرکت برق منطقه‌ای گیلان بوده که در مجموع از هشت شهید و 18 جانباز و آزاده سرافراز سخن گفته است.

انتهای پیام/84002/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول