اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور:

کمبود بودجه یکی از صدها مشکل عرصه تئاتر است

هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور مشکلات عرصه هنر تئاتر را بسیار زیاد برشمرد و گفت: کمبود بودجه تنها یکی از صدها مشکل در عرصه تئاتر کشور است.

کمبود بودجه یکی از صدها مشکل عرصه تئاتر است

کیوان نخعی در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان همدان در ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هنر زاییده روح هنرمند است و توجه به آن انگیزه و روحیه خاصی را می‌طلبد.

وی با اشاره به مشکلات هنرمندان عرصه تئاتر کشور ابراز داشت: آسیب‌شناسی در این عرصه یک نیاز است که باید به طور دقیق و ظریف کارشناسی شود.

هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور مشکلات تئاتر را بسیار زیاد عنوان کرد و اظهار داشت: نبود سالن‌های استاندارد و مکان مناسب برای تمرین گروه‌ها، تنظیم دقیق گروه‌ها و نبود انسجام میان گروه‌های تئاتر و کمبود اعتبارات و بودجه‌های حمایتی از هنرمندان از جمله مشکلات این عرصه است.

وی داشتن مدیریت فرهنگی مناسب در کار هنر و تعامل با هنرمندان را یکی از مهمترین برنامه‌ها در راستای تقویت هنر تئاتر در کشور برشمرد و افزود: یک مدیر فرهنگی خوب با تعامل می‌تواند جذابیت، شور، نشاط و امید را در هنرمند ایجاد کند.

نخعی با بیان اینکه هنرمند به احترام متقابل نیاز دارد، ابراز داشت: همه چیز در مسائل مادی خلاصه نمی‌شود زیرا با مادیات نمی‌توان به همه اهداف رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون برای جشنواره‌های مختلف در استان‌ها حضور داشته است گفت: در استان‌ها به شدت کمبود آموزش احساس می‌شود و در این راستا آموزش‌ها باید مبتنی بر کار هنر و سمت و سوی هنرمندان به موفقیت‌های بیشتر باشد.

این هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور همچنین با بیان اینکه هنر تئاتر کشور در دوره‌های مختلف مورد فراز و نشیب قرار گرفته است تصریح کرد: هنوز تا رسیدن به اید‌ه‌آل فاصله داریم و تعادل و توازن در هنر ما وجود ندارد.

وی اذعان کرد: تئاتر در حال حاضر خود را بالا کشیده اما باید برای جذب فارغ‌التحصیلان این رشته فکری بشود.

نخعی مشکلات استان‌ها را در عرصه هنر بازتاب و انعکاس مشکلات در مرکز کشور برشمرد و گفت: اگر حرکات مثبتی در هنر صورت گیرد بی‌شک انعکاس آن نیز در استان‌ها مشاهده خواهد شد.

وی استقرار گروه‌های هنری را حرکت بزرگی در عرصه هنر تئاتر برشمرد و ابراز کرد: در حال حاضر گروه‌ها دسته‌بندی شده‌اند و  این سطح‌بندی باعث کم شدن دغدغه‌های هنرمندان شده است.

هنرمند عرصه تئاتر و سینمای کشور یادآور شد: در حال حاضر استقرار گروها،  انتظارات و سطح توقعات گروه‌های استانی را نیز بالاتر برده و وظیفه ما سمت و سو دادن به گروه‌ها است.

وی تصریح کرد: استقرار گروه‌ها نیز دارای دغدغه‌هایی است که در شیوه‌نامه وجود دارد که شیوه‌نامه نیز به مرور زمان باید آرام آرام منسجم شود.

نخعی خاطرنشان کرد: کمبودها و مشکلات در همه عرصه‌ها وجود دارد و باید در این راستا با صبر برای رفع مشکلات اقدام کرد.

وی در پایان افزود: هنرمندان استان همدان در عرصه تئاتر نقاط قوت و مثبتی دارند اما به نظر می‌رسد نقاط ضعف در این عرصه هم کم نیست که با اعتبارات و بودجه‌های لازم باید نقاط ضعف رفع شود.

انتهای پیام/89013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول