اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

محتوای برنامه‌های مهدهای کودک را جدی بگیرید/ نگران مهدهای کودک هستم

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان این که دشمن مهدهای کودک را هدف قرار داده است، گفت: محتوای برنامه‌های مهدهای کودک را جدی بگیرید.

محتوای برنامه‌های مهدهای کودک را جدی بگیرید/ نگران مهدهای کودک هستم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی هفته ملی کودک اظهار کرد: شناخت و آشنایی با حقوق کودکان و وظایف والدین و همچنین کسانی که به نوعی با کودک سر و کار دارند، امری ضروری است.

وی صبغه دینی و ملی ملت ایران را در تربیت کودکان غیر قابل انکار دانست و افزود: آنچه امروز به عنوان جنگ نرم اتفاق می‌افتد حقیقت است، به طوری که محدوده عرصه جنگ نرم از دانشگاه‌ها و مدارس گذشته و به مهد کودک‌ها راه یافته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ایجاد فضای با نشاط با محتوای خاص در مهد کودک‌ها را دسیسه‌ای از سوی دشمنان دانست و گفت: متأسفانه مربیان و معلمان مهدها از این موضوع مهم بی‌اطلاع هستند.

وی تصریح کرد: امروز آموزش و پرورش جامعه هدف جنگ نرم است و با رواج فرقه‌های ضاله به ویژه بهائیت می‌کوشد تا به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشاند.

قاسمی فرزاد عرضه کارتون‌ها و بازی‌های رایانه‌ای را از دیگر نقشه‌های دشمن بیان کرد و افزود: متولیان حوزه کودک، والدین و معلمان از مهم‌ترین و مؤثرترین ارکان در ناکام گذاشتن این ترفندها هستند.

وی با تأکید بر نظارت و کنترل ویژه بر مهدهای کودک از سازمان بهزیستی و کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان که ارتباط بیشتری را با این حوزه دارند، خواستار انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سایر دستگاه‌ها مبنی بر سالم نگه داشتن فضای مهد کودک شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به اینکه 80 درصد شخصیت کودک تا سن پنج سالگی شکل می‌گیرد، اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های خود موظف به برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی برای جلوگیری از خطرات احتمالی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در ادامه با اشاره به اینکه سیره پیامبر اسلام و امامان بهترین روش تربیت کودکان است، گفت: دشمن همه توان خود را در جنگ نرم برای انحراف جوانان و کودکان هزینه می‌کند و ما باید با تأسی از شیوه تربیتی ائمه اطهار و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس که از ناموس و خاک خود به طور شایسته دفاع کردند، از جوانان و کودکان خود در برابر این توطئه‌ها دفاع کنیم.

پرویز ابراهیمی با اشاره به اینکه ما هر ساله روز کودک را پاس می‌داشتیم، افزود: امسال با 20 دستگاه و وزارتخانه رایزنی به عمل آمد و شیوه‌نامه‌ای طراحی و تصمیم بر آن شد که روز کودک به هفته کودک تغییر کند.

وی بیان داشت: هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودک و زنده باد زندگی» از 16 مهر آغاز به کار می‌کند و همه برنامه‌ها براساس این شعار طراحی و اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار داشت: کانون پرورشی فکری که ارتباط بیشتری در سطح ملی، استان و شهرستانی با کودکان دارد، دبیری این هفته را عهده‌دار است و هدف آن کانون توجه قرار دادن کودک و حقوق آنان است.

وی با بیان اینکه این هفته فرصتی است تا توجه جامعه را به خود معطوف سازد، افزود: بر همین اساس شیوه نامه این هفته به همه دستگاه‌ها ارسال شده و هر دستگاه به تناسب ظرفیت خود می‌تواند در این حوزه ورود یابد.

ابراهیمی با اشاره به همکاری صادقانه دستگاه‌های اجرایی در برگزاری روز کودک از آنان خواست امسال نیز فضای شاد و مفرحی را برای کودکان در سطح شهربه ویژه در مناطق حاشیه شهر فراهم آورند.

وی با اشاره به این که سخنرانی قبل از خطبه نماز جمعه در هفته ملی کودک از جمله برنامه‌هاست، افزود: سخنرانی متخصص حوزه کودک در جمع زیادی از عموم مردم می‌تواند والدین، معلمان و آنهایی که با کودک سر و کار دارند را با حقوق این قشر آشنا و برای آن هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز با بیان اینکه باید به کودک در قالب روز و هفته نگاه نکنیم، گفت: اگر کودک را به عنوان آینده کشور مد نظر داشته باشیم، قطعاً برای این امر مهم کارهای بزرگتری انجام می‌دهیم.

خسرو بیات با اشاره به کلید خوردن جشنواره  تئاتر کودک و نوجوان در 24 مهر ماه جاری، افزود: سال گذشته بخش کودک را از نوجوان جدا کردیم و امسال علاوه بر کودک بخش خردسال نیز جدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دنبال جشنواره بین‌المللی کودک در استان همدان هستیم که رایزنی‌های اولیه در تهران صورت گرفته و به دنبال فراهم آوردن مقدمات آن هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اضافه کرد: 12 مجتمع فرهنگی دیجیتالی در استان با هدف پخش فیلم سالم، آموزش و پژوهش و اطلاع‌رسانی ایجاد شده که سه مجتمع در همدان، یک مجتمع در ملایر و یک مجتمع در تویسرکان قرار دارد و مابقی در روزهای آینده افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/2499/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول