اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشنواره کودک اکران می‎شود

بازتاب معصومیت کودکان جنگ‌زده در جنگ کودکانه

جنگ کودکانه به کارگردانی ابولقاسم طالبی بازتاب معصومیت کودکان جنگ زده که ناخواسته درگیر جنگ‎های بزرگ می‎شوند، این فیلم در جشنواره فیلم کودک اصفهان اکران می‎شود.

بازتاب معصومیت کودکان جنگ‌زده در جنگ کودکانه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، 10 فیلم در ژانر سینمای دفاع مقدس و در حوزه سینمای کودک در بخش چشم‌انداز کودک و دفاع مقدس بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش گذاشته می‎شود که فیلم جنگ کودکانه از ابوالقاسم طالبی از این دسته از فیلم‎ها است.

جنگ کودکانه با وجود سایر فیلم‎های تأیید شده در این لیست مربوط به جنگ تحمیلی و سال‎های دفاع مقدس نیست بلکه کارگردان آن کمی جلوتر رفته است و به جنگ آمریکا و عراق پرداخته و ابعاد مختلف این جنگ و مشقات کودکانی که درگیر این دوران سخت می‎شوند را به تصویر کشیده است.

فیلم جنگ کودکانه داستان زندگی علی پسرکی است که در یکی از روستاهای عراق زندگی می‎کند و در جنگ آمریکا و عراق تمام خانواده خویش را از دست می‎دهد و با بردار کوچک خود زندگی می‎کند، از قضا بردار کوچک علی نیز گم می‎شود و علی در پی یافتن آن به سمت مرز ایران حرکت می‎کند و به اردوگاهی پناه می‎برد که اتفاقات داخل آن اردوگاه برای علی ناخوشایند است.

جنگ و کودک موضوعی است که در سال‎های اخیر شعاع فکری اکثر سینماگران در دنیا را متوجه خود کرده و در آثار بیشتر کارگردانان سینمای کودک حداقل یک اثر با موضوع کودک و جنگ ساخته شده، کودکان معصومی که ناخواسته درگیر جنگ‎های بزرگ می‎شوند و از قربانیان اصلی جنگ هستند، کودکانی که باید تاوان بدخواهی‎ها و کج اندیشی‎های بزرگترها را پس بدهند و در بیشتر مواقع صدمات و اثرات منفی  که کودکان در جنگ متحمل می‎شوند تا سال‎های سال پا برجا است.

سلیمه رنگزن، یلدا قشقایی، فؤاد احمدی صابر، علیرضا کمالی‌نژاد، عباس امدی، امیر گیتی‌یان، سعید قائمی، سید عباس سعیداوی، اسماعیل عموری، رحیم حریبی، فرزانه ارسطو و محسن امیری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

انتهای پیام/63019/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول