اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رقابت‌های قهرمانی شطرنج کشور

نوجوانان کردستانی حریفان خود را کیش و مات کردند

رئیس هیئت شطرنج کردستان از درخشش ورزشکاران نوجوان این استان در رقابت‌های قهرمانی شطرنج کشور خبر داد.

نوجوانان کردستانی حریفان خود را کیش و مات کردند

سیدجمال ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به برگزاری رقابت‌های قهرمانی شطرنج کشور در دو بخش آقایان و بانوان و در رده‌های سنی آزاد و نوجوانان گفت: این مسابقات به میزبانی هیئت شطرنج کردستان و با مشارکت کارخانه بستنی عسل این استان برگزار شد.

این مسئول با بیان اینکه این مسابقات با حضور 92 بازیکن از 16 استان کشور در 9 دور و به روش سوئیسی برگزار شد، اضافه کرد: در بخش آزاد مردان نیما حسین‌زاده از استان آذربایجان شرقی بر سکوی نخست ایستاد و میثم خطیبی از زنجان و مهرداد صداقتی از استان البرز عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: در بخش زنان نیز نیلوفر نعمتی از استان بوشهر و سمیرا صدیقی از استان کردستان حائز سکوهای اول و دوم شدند.

رئیس هیئت شطرنج استان کردستان با اشاره به اینکه نوجوانان شطرنج‌باز کشو  در 3 رده سنی به رقابت با یکدیگر پرداختند، گفت: در رده سنی زیر 10 سال شهند حمیدی از کردستان بر سکوی قهرمانی ایستاد.

ساعدی تصریح کرد: در رده سنی زیر 12 سال پارسا فتحی و در رده سنی زیر 14 سال نیز پارسا فرهیخته از استان کردستان عنوان قهرمانی را تصاحب کردند.

وی افزود: در این مسابقات امیر آچاک از کردستان به عنوان بهترین بازیکن با رده‌بندی «raiting» زیر 2 هزار و زاگرس عزتی از کرمانشاه عنوان بهترین شطرنج‌باز بدون رده‌بندی را به خود اختصاص دادند.

رئیس هیئت شطرنج استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد؛ با اتخاذ تدابیر لازم زمینه رشد و بالندگی بیش از پیش ورزش فکری شطرنج در این استان فراهم شود.

انتهای پیام/79012‌/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول