اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر هیئت شطرنج کردستان اعلام کرد

شرکت 92 ورزشکار در نخستین دوره مسابقات شطرنج آزاد کشور

دبیر هیئت شطرنج استان کردستان گفت: نخستین دوره مسابقات شطرنج آزاد کشور با حضور 92 ورزشکار از 12 استان در سالن ورزشی دانشکده شهید یزدان‌پناه سنندج در حال برگزاری است.

شرکت 92 ورزشکار در نخستین دوره مسابقات شطرنج آزاد کشور

عبدالله محمدکریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این مسابقات از 21 ماه جاری آغاز شده و تا روز بیست و هفتم ماه جاری ادامه خواهد داشت.

به گفته سرپرست فنی مسابقات شطرنج آزاد کشور، این مسابقات با هدف استفاده ورزشکاران استان کردستان از امکانات موجود برگزار شده است چرا که ورزشکاران ما برای حضور در مسابقات در سایر نقاط کشور با مشکل ایاب و ذهاب، تغذیه و اسکان مواجه هستند.

وی اضافه کرد: حدود 40 ورزشکار از استان کردستان در این مسابقات شرکت دارند که از جمله می‌توان به محمد شاهمرادی چهره مطرح در این رشته ورزشی در این مسابقات اشاره کرد.

محمدکریمی خاطرنشان کرد: نتایج این مسابقات موجب کسب و ارتقای درجه بین‌المللی ورزشکار(ریتینگ) ورزشکاران خواهد شد.

وی افزود: در این مسابقات، جز سرداور که از داوران بین‌المللی است، از داوران استانی استفاده شده است.

سرپرست فنی این مسابقات، استقبال ورزشکاران برای شرکت در این مسابقه را خوب توصیف کرد و گفت: در صورتی که این مسابقات با مسابقات دیگر تداخل پیدا نمی‌کرد به طور حتم آمار ورزشکاران شرکت کننده از وضعیت فعلی فراتر می‌رفت.

محمدکریمی برگزاری کلاس درجه دو داوری با حضور 10 نفر از داوران استانی شطرنج را از برنامه‌های جانبی مسابقات قهرمانی کشور شطرنج آزاد کشور در سنندج ذکر کرد.

وی در ادامه به وضعیت شطرنج استان کردستان اشاره کرد و با یادآوری سابقه درخشان ورزشکاران استان در این رشته ورزشی، گفت: تا 10 سال گذشته کردستان در ورزش شطرنج حرف برای گفتن داشت به گونه‌ای که ورزشکاران استان در ترکیب تیم ملی قرار داشتند و در المپیادهای بین‌المللی شرکت داشتند که رکود چند ساله ضربه‌ای به این ورزش در کردستان زد ولی اکنون وضعیت این رشته ورزشی در استان امیدوارکننده و در حال رشد است.

دبیر هیئت شطرنج استان کردستان به سازماندهی بیش از 400 ورزشکار در این هیئت اشاره کرد و فعالیت هیئت را منوط به فعالیت مستمر ورزشکار خواند که بدون حضور ورزشکاران فعالیت هیئت معنایی نخواهد داشت.

به گفته محمدکریمی، حمایت رئیس هیئت شطرنج استان در برگزاری این مسابقات و کمک به پیشبرد اهداف هیئت را ستودنی خواند و با اذعان به اینکه رئیس هیئت در کمک به برنامه‌های هیئت استان از هیچ مساعدتی در زمینه مادی و معنوی دریغ نمی‌ورزد گفت: استان کردستان برای توسعه ورزش نیاز به چنین افرادی دارد.

وی در پایان گفت: ورزش شطرنج نیاز به ورزشکارانی با خلاقیت بالا دارد و کردستان به واسطه ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در آینده در این رشته ورزشی سرآمد باشد.

انتهای پیام/79001/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول