اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

60 میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی خراسان شمالی ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: بیش از 60 میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی استان در سال جاری ابلاغ شد.

60 میلیارد ریال از اعتبارات مشاغل خانگی خراسان شمالی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، علی حسین‌پور اظهار داشت: بخشی از سهم تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی استان در سال 92 ابلاغ شد.

وی افزود: سهم استان از این اعتبارات بالغ بر 200 میلیارد ریال است که در حال حاضر 30 درصد این مبلغ ابلاغ شده است.

حسین‌پور با بیان اینکه باقی‌مانده سهم تعیین‌شده برای سال جاری متعاقباً اعلام خواهد شد، گفت: تاکنون 725 طرح به مبلغ 31 میلیارد و 431 میلیون ریال از اعتبارات مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل استان پذیرش و پرداخت شده است.

به گزارش فارس، از ابتدای ابلاغ اعتبارات مشاغل خانگی بیش از 15 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی همچنین از آغاز فرآیند ثبت نام و شناسایی کارگران و گروه‌های کار نمونه امسال خبر داد و گفت: در راستای اجرای نظام‌نامه جشنواره ملی و استانی امتنان و با هدف ایجاد روحیه خلاقیت و نوآوری در نیروی کار و تشویق و تقدیر از نیروهای کارگری مولد و مخترع، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همه ساله اقدام به شناسایی، انتخاب و معرفی کارگران و گروه‌های کار نمونه شاغل در واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی می‌کند.

وی افزود: کارفرمایان می‌توانند کارگران و گروه‌های کار نمونه واجد شرایط را به صورت اینترنتی در سامانه kn92.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

حسین‌پور تصریح کرد: جشنواره امتنان در سه مرحله مقدماتی، استانی و کشوری برگزار می‌شود که پس از ثبت‌نام کارگران در مرحله مقدماتی کمیته فنی داوران جشنواره تشکیل شده و پس از بررسی و بازدید طرح‌های کارگرانی که حداقل امتیاز را در مرحله مقدماتی کسب کرده‌اند افراد برتر را به عنوان منتخبین  مرحله استانی به وزارت متبوع معرفی نموده و طی مراسمی در استان از آنان تقدیر به عمل می‌آورد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگران و گروه‌های کار نمونه منتخب مرحله کشوری در روز جهانی کار و کارگر در اردیبهشت ماه توسط مسئولان عالی رتبه کشوری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد: تمام مراحل ثبت نام از کارگران نمونه به صورت اینترنتی بوده و پذیرش هر گونه فرم و مستندات به صورت دستی ممنوع است.

حسین‌پور آخرین مهلت ثبت نام را تا پایان وقت اداری روز دوشنبه پانزدهم مهرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: از سال 87 تاکنون 14 نفر از کارگران و گروه‌های کار نمونه در مرحله کشوری از این استان انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/63002/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول