اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

اجرای عملیات زیرساخت 8 مجتمع دامپروری در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: عملیات اجرای زیرساخت 8 مجتمع دامپروری که از سال‌های قبل در منطقه آغاز شده رو به اتمام است.

اجرای عملیات زیرساخت 8 مجتمع دامپروری در جنوب کرمان

جهانگیر مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با تشریح بخشی از عملکرد معاونت بهبود تولیدات دام این نهاد اظهار کرد: منطقه جیرفت و کهنوج در جنوب کرمان بیش از 2/5 میلیون واحد دامی دارد که نشان از وجود ظرفیت و شرایط مطلوب دامپروری از گذشته تاکنون در این منطقه است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بخش کشاورزی منطقه زیربخش دام و طیور به عنوان یکی از مهم‌ترین زیربخش‌ها نقش مفیدی در توسعه و اشتغال منطقه بر عهده دارد، افزود: با وجود تنگناها و نارسایی‌های موجود در راستای چارچوب اصول و سیاست‌های تعریف شده اقدامات مؤثری برای توسعه زیربخش دام و طیور در حال انجام است.

مشایخی با اشاره به ساماندهی مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: با توجه به اینکه عملیات اجرای زیرساخت هشت مجتمع دامپروری از سال‌های قبل در منطقه آغاز شده است و با توجه به حجم عملیات، اهمیت و حساسیت موضوع، ساماندهی آن یکی از اولویت‌های مهم کاری بوده که با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حال حاضر عملیات اجرای زیرساخت تمام مجتمع‌ها تقریباً رو به اتمام است.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه مسائل و مشکلات مجتمع‌ها علاوه بر جلسات کارشناسی در منطقه مکاتباتی با وزیر وقت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اعتبارات مجتمع‌های دامپروری منطقه و اهداف احداث این مجتمع‌ها گفت: صرفه‌جویی‌های عملی در هزینه‌های امور زیربنایی نظیر تسطیح، آب و برق، راه و استفاده بهینه از اراضی مناسب برای امر دامپروری با توجه به محدودیت‌های زمین و صرفه‌جویی در اراضی مناسب کشور از موارد مدنظر در این راستا بوده است.

مشایخی تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش تولید محصولات دامی، بهبود کیفیت محصول تولیدات دامی، متمرکز کردن دامداری‌ها در یک منطقه محدود با فعالیت گسترده و ارائه خدمات فنی وسیع در یک وسعت و زمان محدود، کمک به ارزش افزوده، ایجاد مراکز ترویجی، آموزشی و تحقیقاتی مرتبط، خدمات‌رسانی به‌ موقع و سریع در ابعاد مختلف فنی و بهداشتی، فراهم کردن بستر مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار بخش کشاورزی از جمله اهداف احداث ایجاد این مجتمع‌ها در منطقه است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های اجرا شده در این بخش خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه اعتبار اجرای زیرساخت مجتمع‌های دامپروری به شکل مرحله‌ای بوده و هر سال درصدی اعتبار به منطقه تخصیص داده شده است بر اساس اولویت هر سال قسمتی از زیرساخت مورد نیاز مجتمع‌ها اجرا شده و در حال حاضر زیرساخت مجتمع‌ها از پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد برخوردار است.

مشایخی گفت: دو مجتمع مصوب سفر مقام معظم رهبری هستند که تاکنون بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون تومان برای آنها هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای شش مجتمع نیز که مصوب دور اول سفر رئیس جمهور در سال 85 بوده تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/‌80002‌/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول