اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

افتتاح 9 پروژه دامپروری مازندران در هفته دولت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی مازندران از افتتاح و بهره‌برداری از 9 طرح شاخص بخش دامپروری استان در هفته دولت سال‌جاری خبر داد.

افتتاح 9 پروژه دامپروری مازندران در هفته دولت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسین نگهدار اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت از سوی سازمان جهادکشاورزی مازندران تعداد 9 طرح شاخص بخش دامپروری با بیش از 59 هزار میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی 48 نفر مورد افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای هر یک از واحدهای تولیدی بیش از 3 هزار میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها از بین 16 طرح برخوردار شده از اعتبارات توسعه بخش کشاورزی بوده که با بیش از 72 هزار میلیون ریال اعتبار موجب اشتغالزایی مستقیم 58 نفر شده و توان تولید بالقوه آن بالغ بر یک هزار و 91 تن گوشت سفید، 207 تن گوشت قرمز، 630 تن شیر  و 5 میلیون قطعه جوجه یک روزه است، تصریح کرد: این طرح‌ها پس از اتمام عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات لازم با بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی و فناوری روز موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری شده و به تولید رسیدند.

*اجرای پنجمین مرحله قلع‌وقمع بناهای غیرمجاز در آمل

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آمل از اجرای پنجمین مرحله قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان مازندران، سید مرتضی امینی اظهار داشت: در راستای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی، پنجمین مرحله قلع و قمع بناهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آمل اجرا شد.

وی افزود: این مرحله از قلع و قمع با حضور بخشدار بخش مرکزی شهرستان آمل، نمایندگان تام‌الاختیار دادستان، فرماندار، بخشدار، بنیاد مسکن، اداره برق، راه و ترابری، کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان و نیروی ویژه انتظامی در اراضی زراعی و کشاورزی روستاهای سیاه‌لش و تازه‌آباد انجام پذیرفت.

امینی با بیان اینکه عملیات قلع و قمع بر 50 واحد بنای مسکونی و دیوارکشی به طول 13 هزار و 200 متر مربع صورت گرفت، تصریح کرد: حفظ بستر تولید و جلوگیری از هرگونه ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آمل از اولویت‌های اصلی دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوده و با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط با قوت هرچه بیشتر ادامه می‌یابد.

*صدور 24 فقره پروانه پرورش گاو در ساری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری از صدور 24 فقره پروانه پرورش گاو شیری، پرواربندی و واحدهای داشتی و 36 فقره تمدید پروانه دامداری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی مازندران، طهمورث قاسم‌نژاد اظهار داشت: کمیسیون فنی صدور پروانه کوچک روستایی واحدهای دامداری داخل بافت روستا با حضور اعضاء این کمیسیون در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری برگزار شد.

وی گفت: در این جلسه تعداد 60 فقره پرونده از واحدهای دامداری داخل بافت روستا مطرح و از این تعداد پرونده 24 فقره پروانه در بخش‌های مختلف پرورش گاو شیری، پرواربندی و واحدهای داشتی صادر و تعداد 36 پروانه دامداری تمدید شد.

این مسئول اضافه کرد: متقاضیان صدور پروانه واحدهای دامداری روستایی داخل بافت می‌توانند با ارائه تقاضا برای صدور پروانه اقدام کرده و پس از طی مراحل قانونی شامل بازدید مشترک توسط کارشناسان صدور پروانه مدیریت جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستان و اخذ استعلام از ادارات بهداشت و محیط زیست و طرح در کمیسیون فنی صدور پروانه نسبت به صدور پروانه آنان اقدام می‌شود.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول