اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مردم شهیدپرور بوشهر

پیکر پاک 10 شهید گمنام در بوشهر تشییع شد

با حضور مردم قدر شناس و شهید پرور، پیکر پاک و مطهر 10شهید گمنام بر روی دستان مردم و مسئولان بوشهر تشییع شد.

پیکر پاک 10 شهید گمنام در بوشهر تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، با حضور پرشور و گسترده مردم همیشه در صحنه و انقلابی  بوشهر مراسم تشییع پیکر مطهر 10 تن از شهدای گمنام، صبح امروز پس از قرائت زیارت عاشورا از بسیج مرکزی تا انتهای خیابان توحید بوشهر برگزار شد.

در این مراسم باشکوه که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، استاندار بوشهر، خانواده معظم شهداء، مدیران و سایر قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، مردم شهید پرور بوشهر با شعارهای «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «این گل پرپر ز کجا آمده از سفر کرببلا آمده» و «شهیدان زنده اند الله اکبر» پیکرهای شهداء از بسیج مرکزی تا خیابان توحید تشییع و برای خاک سپاری به 4 نقطه چغادک، شیف، نیروگاه اتمی وبندر ریگ منتقل شد.

در این مراسم باشکوه مردم از جای جای استان آمده بودند برای غریبی شهدایی که فرزند روح‌الله نام گرفته بودند کسانی که برای آرمان‌های انقلاب جان و مال خود را فدا کردند سنگ تمام بگذارند.

در این بین مادرانی آمده بودند که به انتظار فرزند خود سال‌ها چشم به راه دوخته‌‌اند تا شاید فرزند خود را بین این لاله‌های گمنام بیابند.

مادرانی که به امید تداعی دیدار با فرزند خود از سراسر استان وارد بوشهر شدند تا کمی از مهر مادری خود را فدای این شهدا کنند.

همه آمدند کوچک و بزرگ برای دفاع از این مرز و بوم تا یاد شهدای گمنام یادآور هشت سال جنگ تحمیلی در ذهن همگان زنده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در آیین تشییع 10 شهید گمنام در بوشهر به خبرنگاران گفت: شهدا بو و عطر آسمانی دارند چون «احیاء عند ربهم یرزقونند» و ما به وجود آنان در شهر و دیارمان افتخار می‌کنیم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری با بیان اینکه فراگیری بوی عطر شهداء برکات و آثار گرانبهایی برای استان دارد تصریح کرد: استان بوشهر مفتخر هست که امروز میزبان شهدای گمنامی است که این عزیزان در زمین گمنامند و در آسمان پر آوازه هستند و هر چند خویشان این شهدا پدر، مادر، فرزندان و همسران شهدای گمنام نمی‌دانند که قبر شهیدشان کجاست.

وی در ادامه افزود: اما این شهدای گمنام، مادران، پدران، برادران و خویشان زیادی دارند، همین انسان‌هایی که در مراسم تشییع آمدند و بر سر قبور شهداء می‌روند، اینها خویشاوندان شهدای گمنام هستند.

این استاد علم و اخلاق گفت: شهید گمنام به واسطه گمنامی‌اش، عدم هویت شناخت شناسنامه‌ایش، هر چند پدر و مادرشان بر سر مزار آن نمی‌آید، اما پدران و مادران بسیاری دارند.

استاندار بوشهر هم با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهداء افزود: مردم شهیدپرور، ولایت‌مدار و قدرشناس بوشهر امروز در مراسم تشییع آمدند تا بگویند همچنان وفادار به آرمان‌های شهداء هستند.

فریدون حسنوند با بیان اینکه شهدای گمنام میراث جاویدان استقامت و فداکاری ملت مسلمان ایران هستند افزود: شهدای عزیز با تقدیم جان خود در راه سرافرازی و عزتمندی نظام اسلامی تلاش کردند و بدون تردید استواری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک و مقدس این پرستوهای مهاجر و تمامی شهدا و ایثارگرانی است که در راه ترویج ارزش‌های اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام/66006/ح30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول