اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سلماس تأکید کرد

تلاش جهادگونه معلمان در آموزش و تهذیب دانش‌آموزان

فرماندار سلماس گفت: برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز توسعه کشور، معلمان باید جهادگونه در آموزش و تهذیب دانش‌آموزان بکوشند.

تلاش جهادگونه معلمان در آموزش و تهذیب دانش‌آموزان

مرتضی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تبریک به مناسبت آغاز بهار علم و دانش، اظهار داشت: تقارن هفته نخست ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه‌ها با هفته دفاع مقدس، یادآور تلاش برای ایثارگری و مقاومت جوانان در راه عزت و سرافرازی ایران اسلامی است.

وی نوجوانان و جوانان امروز را آینده سازان فردای کشور و امیدهای آینده آن معرفی کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در تعلیم و تربیت صحیح این آینده‌سازان کشور بیش از پیش تلاش کنیم.

نظری هفته دفاع مقدس را مکتب اصیلی از درس‌های الهی و انسانی عنوان کرد و افزود: این دوران همانند گنجینه‌ای گران‌بها در تعالی روحیه ایثار، شهادت و از خود گذشتگی است.

فرماندار سلماس ضمن تأکید بر لزوم ادامه راه شهیدان انقلاب و دفاع مقدس، بر لزوم هوشیاری جوانان و نوجوانان نسبت به توطئه‌های گوناگون دشمنان در عصر حاضر نیز تاکید کرد و افزود: جوانان و آینده‌سازان کشور امروز باید با تأسی از گام‌های استوار شهیدان هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در برابر توطئه‌های جدید دشمنان در قالب جنگ نرم نیز از آرمان‌های نظام و انقلاب دفاع کنند.

وی رمز سازندگی و خودکفایی کشور را در تلاش برای آبادانی توسط دانش‌آموزان و دانشجویان کشور عنوان کرد و گفت: پیمودن قله‌های رفیع سازندگی و خودکفایی نیازمند داشتن اهدافی بلند و متعالی برای تحصیل و ساختن ایرانی آباد و پویا است.

نظری در این راستا بر لزوم توجه بیش از پیش معلمان و مسئولان آموزشی برای تربیت شایسته دانش‌آموزان و جهت‌گیری مناسب حرکتی دانشجویان، اشاره کرد و افزود: لازم است دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت با الهام از رهنمودهای حکیمانه رهبری، به اهداف پیش‌بینی شده در سند چشم‌انداز بیست ساله توجه کافی داشته باشند و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این ارتباط انجام دهند.

وی قرارگیری ایران در جایگاه نخست سیاسی، علمی و فناوری در سطح منطقه را امری بسیار مهم در رشد و بالندگی کشور معرفی و تصریح کرد: رسیدن به چنین جایگاهی نیازمند تلاش همه‌جانبه و جهادگونه مسئولان آموزشی، خانواده‌ها و دولتمردان در امور آموزش، پرورش، تهذیب و ارتقای سطح علمی و معنوی دانش‌آموزان و دانشجویان است.

انتهای پیام/61006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول