اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

جزئیات دیدار ظریف-اشتون/آغاز مرحله جدید مذاکرات با توجه به شرایط امروز ایران

وزیر امور خارجه کشورمان که بمنظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک بسر می‌برد، روز دوشنبه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدارکرد.

جزئیات دیدار ظریف-اشتون/آغاز مرحله جدید مذاکرات با توجه به شرایط امروز ایران

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که بع منظور شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، روز دوشنبه با خانم کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن انجام مذاکرات سازنده، توافق کردند نشست ایران و 1+5 در سطح وزرای امور خارجه روز پنجشنبه (4/7/92) در نیویورک و نشست بعدی وزرای ایران و 1+5 در ماه آینده (اکتبر) در ژنو انجام شود.

ظریف در این دیدار با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام مذاکرات هدفمند در چارچوب زمانی مشخص پیرامون مسئله هسته‌ای، تصریح کرد: اگر واقعیتهای ایران امروز مدنظر قرار گیرد، مسئله هسته‌ای قابل حل است.

وی با اشاره به فضای بوجود آمده در ایران پس از انتخابات اخیر، گفت لازم است از این فرصت و فضای مناسب استفاده کرد و می‌توانیم مرحله جدیدی را در مذاکرات آغاز کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به وجود بی اعتمادی عمیق بین طرفین، وجود اراده سیاسی در قبال مسئله هسته‌ای را مهم خواند و اعتمادسازی و رفع نگرانیها را اولین گام اساسی در این ارتباط توصیف کرد.

وی ضرورت ترسیم یک چشم انداز واقعی در تنظیم یک چارچوب زمانی مشخص برای انجام یک مذاکرات هدفمند را یادآور شد.

ظریف در عین حال تاکید کرد که نمی‌توان مردم ایران را از حق قانونی برخورداری از فناوری هسته‌ای صلح آمیز و حق غنی سازی در ایران محروم کرد.

خانم اشتون نیز در این دیدار مجددا انتصاب ظریف به سمت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی را تبریک گفت.

وی تصریح کرد: ما نیز همانند شما برای حل مسئله هسته‌ای ایران مصمم هستیم و اعتقاد داریم که این امر قطعا امکانپذیر است.

اشتون با اشاره به اهمیت وجود اعتماد متقابل، ضرورت یافتن راههای اعتمادسازی متقابل را مورد تاکید قرار داد و گفت: چنانچه عزم لازم وجود داشته باشد، کلیه مسائل دو طرف در یک جدول زمانی منطقی قابل حل است.

در این دیدار طرفین در خصوص سایر موضوعات مورد علاقه از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپایی، همکاری در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین المللی از جمله بحران‌های جاری، سلاح شیمیایی و سلاحهای کشتار جمعی تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول