اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

روز شلوغ ظریف در نیویورک/ صبح اشتون بعد از ظهر هیگ

وزیر امور خارجه کشورمان امروز دوشنبه در نیویورک ضمن دیدار با مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا با همتای بریتانیایی خود نیز دیدار و به رایزنی می‌پردازد.

روز شلوغ ظریف در نیویورک/ صبح اشتون بعد از ظهر هیگ

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده ساعت 9 صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

وزیر امور خارجه پیش از این در دیدار با بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی برای تعامل و گفت‌وگو با گروه 1+5 برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز که متضمن حقوق هسته‌ای کشورمان باشد را مورد تأکید قرار داده بود.

اشتون 26 مردادماه 92 در تماس تلفنی با وزیر خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مختلف از جمله برنامه هسته‌ای به گفت‌وگو پرداخت.

ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی وجود اراده سیاسی جدی در به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای جمهوری اسلامی را شیوه‌ای مناسب برای حل و فصل این مسئله عنوان و آمادگی ایران را برای مذاکرات هدفمند در یک چارچوب زمانی معین خاطرنشان کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با بیش از 10 تن از همتایان خود از جمله وزرای خارجه یونان، هلند، استرالیا و ژاپن دیدار و در خصوص مسائل دو جانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر خواهد پرداخت.

ظریف همچنین دوشنبه بعد از ظهر به وقت محلی با ویلیام هیگ همتای بریتانیایی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

ظریف که اخیراً به عراق سفر کرده بود در بازگشت از این سفر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، درباره ملاقاتش با وزیر خارجه انگلستان، اظهار تمایلی به صورت علنی و غیرعلنی از سوی وزیر امور خارجه انگلستان برای ملاقات با بنده مطرح شده که ما مشکلی با این ملاقات در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل نداریم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این دیدار به تحول در روابط منجر خواهد شد، خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها خودشان رابطه را قطع کردند و در صورتی که اراده سیاسی را برای روابط همراه با احترام متقابل در طرف مقابل مشاهده کنیم و آنها آماده باشند که نوع دیگری از روابط را با ایران داشته باشند، در چارچوب مقررات کشور و تصمیماتی که توسط دستگاه‌های کشور از جمله مجلس اتخاذ شده اقدام خواهیم کرد.

شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه دوم مهرماه در نیویورک آغاز به کار می‌کند و حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان قرار است در نوبت عصر این نشست به ایراد سخنرانی بپردازد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول