اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

ظریف: مذاکرات با اشتون خوب بود/ گفت‌وگو با ۱+۵ اکتبر در ژنو

وزیر خارجه ایران پس از دیدار با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات با اشتون خوب بود و نشست بین تیم هسته‌ای ایران با وزرای ۱+۵ در ژنو برگزار می‌شود‬.

ظریف: مذاکرات با اشتون خوب بود/ گفت‌وگو با ۱+۵ اکتبر در ژنو

‫به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد ظریف گفت: مذاکرات با اشتون خوب بود و نشست بین تیم هسته‌ای ایران با وزرای 1+5 در ژنو برگزار می‌شود.

اشتون نیز امروز پس از دیدار با وزیر خارجه ایران، گفت‌وگوی خود با ظریف را «پرانرژی و سازنده» عنوان کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست کشورهای ۱+۵ در مذاکرات هسته‌ای با ایران، پس از دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک گفت: «ما درباره موضوعات مهمی که بر مسائل هسته‌ای متمرکز بودند گفت‌وگو کردیم.»

وی افزود: «گفت‌وگوی خوب و سازنده‌ای داشتیم.»

گفت‌وگوهای امروز، دوشنبه اولین گفت‌وگوی رو در روی بین کاترین اشتون و جواد ظریف بودند که رئیس جمهور ایران پرونده مذاکرات هسته‌ای ایران را به وی محول کرده است.

پیشتر دبیر شورای عالی امنیت ملی مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران بود.

کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا ادعا می‌کنند ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای در لفافه برنامه هسته‌ای است؛ اما ایران  ضمن تأکید بر حقوق خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای هر گونه ادعا برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را رد کرده است.

خانم اشتون در پاسخ به سوالی که آیا با رویکردهای جدید دولت ایران احتمال کاهش تحریم‌ها علیه تهران وجود دارد گفت: «چیزی که من امروز دیدم انرژی و عزم برای پیشروی در مذاکراتمان بود.»

 

وی افزود: «چیزهای زیادی از این به بعد پیش می‌آید. اما این اولین جلسه برای مقرر کردن این بود که ما چگونه می‌توانیم با هم کار کنیم. من چیزی بیشتر از این نمی‌توانم بگویم.» 

کشورهای ۱+۵ تصمیم گرفته‌اند روز پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند. خانم اشتون گفت دیدار نیویورک به منظور انجام «بحث‌های کوتاه» برگزار خواهد شد.

وی گفت که وزیر خارجه ایران در نشست وزرای خارجه 1+5 که هفته جاری در نیویورک برگزار می‌شود، حضور می‌یاید.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا نیز در این نشست حضور خواهد داشت.

اشتون در ادامه گفت که گفت‌وگوهای هسته‌ای با ایران در ماه اکتبر(مهر-آبان) در ژنو برگزار می‌شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوال دیگری که آیا ظریف از احتمال تعلیق غنی‌سازی ایران سخن گفته بود یا خیر گفت: «ما درباره جزئیات کارهایی که قرار است انجام دهیم، صحبت نکردیم.»

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا مذاکرات را در آستانه پیشرفت می‌بیند گفت: «درباره اینکه آیا ما در آستانه پیشرفت قرار داریم باید این را بگویم: همان‌طور که گفتم از انرژی و عزمی که وزیر خارجه ایران به من نشان داد، تعجب کردم.»

انتهای پیام/ص‬

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول