اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق:

نیروهای مسلح ایران دشمن را در مرزها پشیمان می‌کنند/ شرکت نیروهای ارتش در 420 عملیات دوران دفاع مقدس

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق گفت: نیروی مسلح ما این ظرفیت را دارند که اگر روزی نیروهای فرامنطقه‌ای چشم طمع به ایران داشته باشند در جلوی مرز جلویشان را گرفته و آنها را پشیمان کنند.

نیروهای مسلح ایران دشمن را در مرزها پشیمان می‌کنند/ شرکت نیروهای ارتش در 420 عملیات دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر نادر علیدوست امشب در شورای اداری استان کرمان در محل پادگان 05 شهید علیرضا اشرف‌گنجویی، اظهار داشت: امروز ما در سایه دلاورمردی شهیدان در کمال امنیت زندگی می‌کنیم.

وی، نقش پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در عملیات‌های زمان جنگ را مؤثر خواند و تصریح کرد: اگر دفاع مقدس را به هشت سال تقسیم کنیم، شاید بیشترین نقش ارتش در سال نخست جنگ بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق ابراز داشت: ارتش جمهوری اسلامی در 29 فروردین سال 58 به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد و با انجام رژه درخت ارتش جوانه زد و امام راحل این درخت را به عنوان شجره طیبه نام گذاشتند.

علیدوست با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ارتش اساس یک مملکت است، تصریح کرد: قدرت کوچکی از نیروهای مردمی و سپاه و همچنین نیروهای ارتش با 30 درصد توان رزمی با فرمان امام راحل در دوران دفاع مقدس پای کار آمدند.

وی از سرلشکر شهید علی صیادشیرازی به عنوان سردار کوه‌های کردستان و دشت‌های گرم خوزستان نام برد و افزود: نیروهای ارتش جمهوری اسلامی کردستان را از لوث منافقان پاک کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق اذعان داشت: ارتش با کمک مردم توانست، 40 روز خرمشهر را نگه دارد در حالی که دشمن تا دندان مسلح قصد داشت طی سه روز این شهر را تصرف کند.

علیدوست با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش ایران در اول مهر ماه سال 59 تمام منابع حیاتی و حساس دشمن بعثی را بمباران کرد، گفت: نیروی هوایی ما تمام محاسبات دشمن را بر هم زد در حالی که خلبان‌های ما جوان بودند.

وی با بیان اینکه در سال نخست دوران دفاع مقدس تثبیت دشمن را توسط نیروی هوایی، دریایی و زمینی داشتیم، اظهار داشت: نیروی دریایی ما دشمن را خفه کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق از حضور نیروهای ارتش در عملیات‌های مهمی مانند شکست حصر آبادان و ثامن‌الائمه خبر داد و ابراز داشت: نقش نیروهای مردمی در جنگ را در عملیات ثامن الائمه دریافتیم و نخستین تجربه مهم استفاده از نیروی مردمی در این عملیات بود.

علیدوست از حضور مشترک نیروهای ارتش و سپاه در عملیات‌هایی مانند طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس خبر داد و تصریح کرد: این همکاری تا سال 64 بین ارتش و سپاه ادامه داشت.

وی افزود: ارتش در عملیات پدافندی در پاتک دشمن نقش داشت و در سال اول جنگ جلوی پیشروی تانک‌ها را گرفت که کار سبکی نبود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق، نقش ارتش در پشتیبانی هوایی از نیروها، نقش توپخانه ارتش و هوانیروز و نیروی هوایی در عملیات‌های دوران دفاع مقدس را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: 420 عملیات پدافندی و آفندی در دوران دفاع مقدس انجام شد که نیروهای ارتش در همه این عملیات‌ها حضور داشتند.

علیدوست ابراز داشت: فرهنگ دفاع مقدس باید در فرهنگ ما عجین شود و برای نسل آینده ما ماندگار بماند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس ما برگرفته از فرهنگ عاشورا بود، تصریح کرد: اگر دفاع مقدس نبود، ما نمی‌توانستیم در برنامه‌های خود موفق شویم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا و ارشد نظامی آجا در جنوب‌شرق تصریح کرد: در بین نیروها و ارتش‌های حاضر در سطح منطقه نیرویی به قدرتمندی ایران نداریم و نیروی مسلح ما به علت کسب تجربه در دفاع مقدس بالاتر از نیروهای منطقه است و با نیروهای فرامنطقه‌ای برابری می‌کنند.

علیدوست عنوان کرد: گر چه ما از نظر تجهیزاتی و فیزیکی با نیروهای مسلح فرامنطقه‌ای برابر نیستیم، اما جنگ‌هایی که نیروهای فرامنطقه‌ای در کشورهای اطراف ما انجام دادند، موجب شد تا نقاط ضعف و قوت آن نیروها را رصد کنیم و ظرفیت خوبی را توانستیم بر علیه نیروهای فرامنطقه‌ای ایجاد کنیم.

وی در پایان متذکر شد: نیروی مسلح ما این ظرفیت را دارند که اگر روزی نیروهای فرامنطقه‌ای چشم طمع به ایران داشته باشند در جلوی مرز جلویشان را گرفته و آنها را پشیمان کنیم.

انتهای پیام/80019/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول